Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Betyder denna inkoppling att bilen tidigare haft extraljus inkopplade?

Jag hittade en avklippt kabel som ligger under kondensorn men förstod först inte vad den va till. Jag tycker mig se en till likadan uppe vid grillen vilket jag också såg när jag bytte lampa men tänkte inte mer på det.

Bild
Bild

Är det bara till att köpa en LED-ramp och koppla in alltså? :) eller kanske två extraljus.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av milktrucker
vol:-)
av glock40sw
Att det finns en original strömbrytare monterat tyder på tidigare extraljusinstallation ,men vad är de kablar som syns
är omöjlig att gissa.
Vad jag skulle göra är att rensa bort alla kablar som förra ägaren har monterat och börja om från början.
Användarvisningsbild
av wissel
glock40sw skrev:Att det finns en original strömbrytare monterat tyder på tidigare extraljusinstallation ,men vad är de kablar som syns
är omöjlig att gissa.
Vad jag skulle göra är att rensa bort alla kablar som förra ägaren har monterat och börja om från början.
Fast man kan också göra det lite enklare i tillvaron o mäta de kablar som hon hittat.
Är det Volvos originalsats så är den värd ca 900:- varför klippa bort den ?
:-O)
av glock40sw
Osannolikt att de kablar röd och svart som syns i bilden ingår originalsatsen för extraljus.
Jag har aldrig set den färgkombination.
De satser som jag har set och monterat har haft färger för primärkretsen R ,BN-W och R-SB och för sekundärkretsen BL och SB
Användarvisningsbild
av wissel
På min originalsats så drog jag ö h t. INTE några kablar. Tryckte in kontaktstycket(som ingår i satsen) i det som ligger till vänster om luftburken.
Satte fast jorden enligt bilden som TS har skickat.
Kopplade på min ljusramp med röd o svart kabel som är i andra änden av satsen.
Tog mig säkert 15 minuter att få ihop rubbet, och då är jag inte mekaniker.
Vad heter den här kontakten?

Hej! Efter att v50 06/07 var inne på verksta[…]

Jag kör just nu på E5/98 oktan. Har B23[…]

Vårt yngsta barnbarn har också en C30 […]

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]