Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gissar på att du också har dragit mässingskruven till bromsröret rund. Hoppas du köpte ett lite dyrare bromskoningsverktyg då stålrören nästan är omöjliga att kona när dom sitter på bilen. Jag lyckades få till en kona på andra försöket inte jätte bra men det är tätt iaf och det är huvudsaken.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har faktiskt inte ens brytt mig om att försöka lossa dom :)
Jag köpte den för 299kr. Bör inte vara några problem med utrymme efter man klippt/kapat röret precis intill nippeln.
Sen är det väl nickel/mässing på våra bilar, iaf enligt den info jag kunde gräva fram. Finns ju ingen rost på rören, så det borde ju stämma tycker jag. Nåja, det löser sig. :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Sådärja, nu har jag handbroms på båda sidor och färdbroms på höger sida :-)-)
Var inga problem att kona, blev bra på första försöket................................................................ Förutom att jag glömde sätta dit nippeln först... Så var bara att kapa röret och göra om, göra rätt :P :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Jag har faktiskt inte ens brytt mig om att försöka lossa dom :)
Jag köpte den för 299kr. Bör inte vara några problem med utrymme efter man klippt/kapat röret precis intill nippeln.
Sen är det väl nickel/mässing på våra bilar, iaf enligt den info jag kunde gräva fram. Finns ju ingen rost på rören, så det borde ju stämma tycker jag. Nåja, det löser sig. :D
Mässing kan det nog inte vara då det är så förbannat mjukt, vet dock inte hur nickel är om det är hårt ?:-/
Lucif3r skrev:Sådärja, nu har jag handbroms på båda sidor och färdbroms på höger sida :-)-)
Var inga problem att kona, blev bra på första försöket................................................................ Förutom att jag glömde sätta dit nippeln först... Så var bara att kapa röret och göra om, göra rätt :P :roll: :lol:
Har också gjort den tabben många gånger man blir alltid lika glad när man upptäcker att något fattas :-(O)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok det kanske skiljer på bilarna eller om någon redan har varit där och bytt röret. Min är det garanterat stålrör på då det knappt går att böja.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Ok det kanske skiljer på bilarna eller om någon redan har varit där och bytt röret. Min är det garanterat stålrör på då det knappt går att böja.
Skulle knappast tro att någon varit där och bytt något, inte med tanke på skicken på oken och mer eller mindre varenda skruv och bult på bilen :lol:
Ja jo, mitt är också rätt oböjbart, men det har ju suttit i just den vinkeln sen den byggdes (troligtvis) också, så den kanske har stelnat eller nått... Inte vet jag, men det gick lätt att både kapa röret och kona det iaf :)

Vänster oket bör dyka upp idag, hoppas det kommer tidigt. Så med lite flyt så står bilen på marken idag :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan det vara olika bromsrör beroende på marknad/land jag hade väldigt svårt att få till konan var tvungen att ta en tving och tvinga fast koningsverktyget i skivan jag orkade aldrig hålla emot.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 54

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]