Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Volvo är snordyra med sina lampor, men jag har faktiskt också köp dom på Volvo. :)
Ja dom är inte billiga men dom håller ju väldigt länge ändå för att vara glödlampor.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Idag har jag varit på en långkörning med bilen 21mil och enligt färddatorn så skulle jag ta mig 84mil till tom tank när jag kom hem. Inte bara diesel bilar som klarar att gå längre än 100mil (R). Finns ingen anledning för mig att byta till diesel nu när jag har fått ner förbrukningen och inte vill jag ha någon diesel heller för det är allt eller inget.
Användarvisningsbild
av Perra83
Kör du en diesel samma sträcka med samma hastighet hade den visat 140mil el mer till tom tank. Nu kommer man aldrig så långt tyvärr.
Strax över 90mil har jag fått färddatorn i V70R -98 att visa. Kom jag halva sträckan var det bra :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Går ju kanonbilligt nu då! :)
Ja nu går det inte att få den så mycket billigare i drift. Vet inte om den blir något snålare om man slänger in ett trim.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Perra83 skrev:Kör du en diesel samma sträcka med samma hastighet hade den visat 140mil el mer till tom tank. Nu kommer man aldrig så långt tyvärr.
Strax över 90mil har jag fått färddatorn i V70R -98 att visa. Kom jag halva sträckan var det bra :wink:
Ja det hade den ju gjort men inte i X70 då max är 990km till tom tank den klarar inte av att visa högre/ det får inte plats i displayen.
Nu under veckan kommer det bli mycket statskörning och då sjunker räckvidden fort.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Ja nu går det inte att få den så mycket billigare i drift. Vet inte om den blir något snålare om man slänger in ett trim.
Nä, det har jag svårt att tro på. Jag har aldrig sett riktiga, ärliga, bevis för att något chip sänker förbrukningen överlag. Det är typ vid vissa påfrestningar som förbrukningen kan sjunka något, oftast påfrestningar bilen sällan utsätts för(givetvis^^). Trimningsföretagen är lika ärliga med dom siffrorna som effekten, dvs inte alls :roll:
Men skulle givetvis gärna bli motbevisad :)

Jag personligen tror att låga 0.7x/mil är det lägsta man kan komma med gas under en längre sträcka, utan att bilen går magert.
Släppa gasen i nedförsbackar räknas således inte :P Ska man ha lägre förbrukning så får man nog vackert parkera bilen på pallbockar :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Något på förbrukningen borde det ju ändå gör om man byter hela avgassystemet som bsr säljer 3"främmrerör och sportflow på det bakre. Motor får ju lättar då att trycka ut avgaserna men det kanske bara är en markant skillnad som typ att sätta i ett sportluftfilter.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är ju kissen som bromsar mest, får väl köra in ett spett och rensa den :roll:
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 252

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005