Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om ägarledet såg ut som följer:

Företaget
Mr Lurare
Du

så kan man rent generellt säga att du har ju bättre chanser än om det hade varit fler led mellan Företaget och Mr Lurare. Det är så att säga färre som skulle ha möjlighet att skruva bilen. Även Bilia kan man tycka skulle ha intresse att driva eftersom han falskeligen utgett att bilen varit servad hos dem med falks stämpel.

Sedan skulle du ju kunna ringa Kronofogden och undersöka om Lurare har några skulder. Har han inte det är det ju positivt för dig. Du skulle också - eller rättare sagt du bör - tipsa lämplig myndighet (Försäkringskassan, Skatteverket) om dennes affärer. Tjänar han pengar på det ska han inte ha bidrag om han har det.

Rent personligen skulle jag göra allt jag skulle kunna göra för att säljaren ska ångra sig....
Derank skrev:Det finns massor som kan skruva din mätarställnig, googla så hittar du, var i landet befinner du dig om man får fråga?

Inte så dyrt att köpa "instrumentet" heller, fins massor på aliexpress, bla
Lund Skåne
Senast redigerad av 2 Mikesh89, redigerad totalt 0 gång.
Hmm, Skåne är fel ort för mig men om du kontaktar Mätarservice ( de har varit verksamma i 100år snart ) så borde de kunna tipsa dig om någon i närheten. De tar ju dok betalt såklart, och det brukar inte vara helt gratis.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Tycker du kan outa företaget här! Gärna i rubriken så kommer den här tråden upp på google om man söker på firman.
Du skulle kanske också kunna kontakta råd&rön. Dom gör ju en "svarta listan" och är kanske intresserad av sånt här.. Värt att fråga i allafall.
Det är inget företag. Det är en privatperson som härjar mycket i stockholm nu när jag fått fram riktiga efternamn osv o söker på Google får man upp mycket mycket info . Jag avvaktar dock med namn tills jag fått ett ordentligt svar från polisen på vad dom kommer göra .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Solklart bedrägeri.

Se till att du får ett intyg från bilia på bilens historik och anmäl sedan som bedrägeri.
Polisen är skyldig att ta upp anmälan.
Lägger dom ner så överklaga det beslutet till kammaråklagare.

Fråga bilia om värdeskillnad för bilen mellan 11500 och 18000 mil och begär det samt alla andra kostnader i skadestånd.

Men kolla först upp säljaren om det finns pengar att hämta annars är det lite meningslöst.
Daniel73 skrev:Solklart bedrägeri.

Se till att du får ett intyg från bilia på bilens historik och anmäl sedan som bedrägeri.
Polisen är skyldig att ta upp anmälan.
Lägger dom ner så överklaga det beslutet till kammaråklagare.

Fråga bilia om värdeskillnad för bilen mellan 11500 och 18000 mil och begär det samt alla andra kostnader i skadestånd.

Men kolla först upp säljaren om det finns pengar att hämta annars är det lite meningslöst.
Jag har kollat med Bilia ang värdet osv . Jag har enligt dom inte betalt överpris för 18k mil . Men rätt ska enda va rätt
jag har fått ut skadestånd på en skruvad bil av säljare.

Det som räddade mig var att han hade skrivit in mätarställningen i köpekontraktet, annars är det i princip omöjligt

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]