Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Allt är redan polisanmält .

Då jag köpte en bil där det idag blev bevisat att mätaren är manipulerad samt att service boken är helt manipulerad med falska bilia stämplar ..
Så efter kontakt med bilia får jag en ny servicebok med alla riktiga servicar i.
Dom kunde dock inte skruva mätaren rätt . Så jag undrar om här är någon här som vet någon i Skåne som kan hjälpa mig skruva UPP mätarställningen till korrekt miltal .??
Om inte en auktoriserad verkstad kan hjälpa dig med att korrigera mätarställningen så ställer du förmodligen till med ännu mer bekymmer om du försöker lösa problemet via gråa aktörer. Hur vet du vilket som är det rätta miltalet på din kärra, hur vet du att det riktiga miltalet blivit manipulerat?
Det rätta miltalet finns lagrat i en av databoxarna, just för att man skall kunna backa miltalet till ev ny databox, tror dock bara Vcc kan få ut infon men e inte hundra

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Visst är det illa, riktigt illa. Men hur polisanmäler man sådant här, vad är brottet förutom att de använt sig av och förfalskat Bilias logotyp?

Vet du ungefär när det har utförts?
Gick det inte att kontrollera bilens mätaruppgift vid ev. tidigare besiktning mm?

Surt sa räven i alla fall :x
Jag vet hela historien nu. Den är rätt lång men har varit på bilia med bilen 3 gånger bara idag . Har exakta miltal men måste hitta ett företag som kan ställa fram den .

Polisen gör inte mycket det är lagligt att manipulera mätare i Sverige . Dock ej lagligt med bedrägeri .

Personen jag köpte bilen av är tydligen välkänd och har till och med varit med i en stor artikel om just detta i teknikens värld .

Jag vill dock körs en ärlig bil så mätaren måste fram igen

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan försöka dra historien lite kort . Bilen låg ute med 11500 mil . Realistiskt för en 12a. senaste besiktning 1-2 år sedan sa 9200 mil. Realistiskt . Så ja jag reagerade inte mer på det . Kolla besiktning såg bra ut kollade service häfte såg bra ut .. Idag skulle jag till bilia o boka 12 tusen service . Så fråga dom varför det din bil har ju blivit fullservad hos oss senast nu i december på 17500 mil. WHAT skrek jag ut och blev förbannad . Vi dubbel kollade . Dubbel kollade igen . Dom kollade igenom service boken . Det är inte våra stämplar kom dom fram till. Ringde företaget som ägde bilen innan denne personen jag köpte bilen av han hade köpt bilen 2 dagar innan han sålde den till mig .. Företaget berättade vad den hade gått när dom sålde den . Så på dom 2 dagarna har dom manipulerat ställningen och servicebok .

Polisen kan inte göra så mycket då dom inte har resurser till detta just nu fick jag till svar då det inte är olagligt att manipulera mättare . Men jag skulle återkomma så kanske dom kunde ta upp det som bedrägeri .

Bilen är i otroligt bra skick. Fick den kontrollerad helt på bilia och värderad . Jag har inte betalt överpris för dom riktiga milen heller . Men jag vill ha en bil med ärliga miltal så jag kan fortsätta lämna in o bygga på stämplar med service i en korrekt servicebok. Servicebok fixar bilia igen men dom bad mig hitta ett företag som gör sådant med att skruva mätare då det tydligen finns många sådana .

Det finns massor som kan skruva din mätarställnig, googla så hittar du, var i landet befinner du dig om man får fråga?

Inte så dyrt att köpa "instrumentet" heller, fins massor på aliexpress, bla
Re: Motorbyte

söker efter ett motorblock till B4164T2 eller[…]

Blinkande ljus

Gomidda alla. I mode när jag körde iv&a[…]

Motorbyte

Hej, har du eventuellt kvar den rasade motor och i[…]

Alla dagar i veckan skulle jag välja T6an.