Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micdan
Hej!
Jag har en ny V70 Classic 2016
Är kabeln fördragen till placeringen av uttaget (har uttaget men inga andra kablar eller så)

/Micke
av andersuw
Enligt monteringsanvisningen här skall det vara fördraget trots att det på den inledande bilden ser ut som kabeln ingår i monteringssatsen. :???:
av micdan
andersuw skrev:Enligt monteringsanvisningen här skall det vara fördraget trots att det på den inledande bilden ser ut som kabeln ingår i monteringssatsen. :???:
Tack!
Jo jag har läst denna instruktion och tyckte bilden var lite förvirrande...
Får öppna och leta efter kabeln.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Ska vara fördraget kablage.
Bilden i monteringsanvisningen används även till andra modeller där kablaget inte var fördraget.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Trodde det var std på v70 clasic
Sitter ett i min o jag beställde inget vad jag vet får kolla min spec....

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av andersuw
palmqvist skrev:Trodde det var std på v70 clasic
Sitter ett i min o jag beställde inget vad jag vet får kolla min spec....
Nej, jag tror inte det var standard på Classic. Tidigare ingick det i det så kallade lastpaketet men jag tror inte det fanns något sådant paket till just Classic, kanske för att de lät elbackluckan, som tidigare var ett huvudnummer i lastpaketet, bli en del av standardutrustningen. Kanske var Volvo bara på osedvanligt generöst humör när din bil byggdes. ;-)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Eller så har jag skitdåligt minne sa iofs att jag ville ha minst samma utrustning som min xc70 odär var det std ju

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av andersuw
I mitt tycke är det i vart fall lite löjligt att 12V-uttaget inte är standard. Dels skulle det kosta Volvo nästintill noll kronor extra att få själva uttaget att ingå som en standarddel av sidopanelen bak. Kablaget är ju redan uppenbarligen standard. Dels är det vid eftermontering löjligt mycket som måste bort för att man skall kunna komma åt att ta bort den sidopanel där uttaget skall sitta, i alla fall om man skall tro Volvos monteringsanvisning. Det är inte mindre än fem detaljer som måste demonteras först: taklampa, panelen taklampan sitter i, panelen ovantill på höger D-stolpe, sidobolstret till baksätet på höger sida och kåpan över säkerhetsbältet bak på samma sida. På V70N, där jag själv monterat 12V-uttaget är det bara att ta bort sidopanelen. Punkt. Så hur tänkte Volvo där? :roll:

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]