Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Knutten
Hejsan allihopa! Som rubriken säger så har jag problem med min stereo i bilen och håller på att bli galen! :-O)
Vad jag gjort : Satt på hanar och honor på alla sladdar och kopplat in dem som JAG trott var rätt(Har googlat, bara hittat olika saker hela tiden) Jag har provat att starta bilen och bara sätta på tändningen.
Info om problemet : Stereon får ingen El vad jag kan se.
Stereon satt tidigare i en Fiat, den är köpt från Biltema om jag inte minns fel.
Här har jag lite bilder på hur det ser ut!
Bild Bild Bild Bild Bild

Skulle vara så jäkla schyst om någon kunde hjälpa mig med detta! Så fruktansvärt irriterande att inte kunna lyssna på go musik när man kör runt!
MVH Knutten
Användarvisningsbild
av lennarte
Du ska ha ström alltid (från batteriet) på ingång 4, ström från tändlås (av och på) på 7 och jord på 8. Mer behövs "normalt" (inte). Sedan är en del (dyrare) apparater noga med plus och minus på högtalarna. men det är mest för brus och sådant, den ska "gå igång" på detta. Om du inte har detta,
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst ... 000034143/
så skaffa det. Det är mycket lättare att "koppla ihop"
Sedan får du fixa så bilderna blir "mer normala". Man brukar få "ställa ner" antal pixlar så går det fortare att ladda upp också
Den gula bruka vara "ständig ström" och den röda till tändningen. Jord är (nästan) alltid svart eller brun. 2-färgade högtalarkablar brukar var minus.
av Knutten
lennarte skrev:Du ska ha ström alltid (från batteriet) på ingång 4, ström från tändlås (av och på) på 7 och jord på 8. Mer behövs "normalt" (inte). Sedan är en del (dyrare) apparater noga med plus och minus på högtalarna. men det är mest för brus och sådant, den ska "gå igång" på detta. Om du inte har detta,
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst ... 000034143/
så skaffa det. Det är mycket lättare att "koppla ihop"
Sedan får du fixa så bilderna blir "mer normala". Man brukar få "ställa ner" antal pixlar så går det fortare att ladda upp också
Den gula bruka vara "ständig ström" och den röda till tändningen. Jord är (nästan) alltid svart eller brun. 2-färgade högtalarkablar brukar var minus.
Åh tack så hemskt mycket!! Vill du att jag skall fixa bilderna nu?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]