Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Konsumentköplagen är inte dispositiv, det spelar ingen roll vad du skriver på -- konsumentköplagen gäller i alla fall när du som privatperson köper något från ett företag.

Nu verkar det dock som om handlaren inte tänker ge "goodwill" på slitdelar, som batteri. Det behöver inte betyda att handlaren är oseriös.
av perhall
Tycker handlaren resonerar smart. Vill ha snabba pengar, enkel affär, inget strul.

Handlaren måste ju betala för rekond etc.

För min egen del skulle jag aldrig köpa en bil med så dåligt rostskydd som Passat. Audi är gränsfall, om men de har haft en del lackprobem, BMW och Merca sämre, VW ännu värre. Om vi pratar de senaste 15 åren.

Bäst är nog Volvo och de franska märkena. Har någon sett en C5 eller Mégane eller S80 från 2002 med rostskador? Men VW och Merca från 2009 är betydligt vanligare...
av Olleman82
Tycker handlaren resonerar smart. Vill ha snabba pengar, enkel affär, inget strul.

Handlaren måste ju betala för rekond etc.

För min egen del skulle jag aldrig köpa en bil med så dåligt rostskydd som Passat. Audi är gränsfall, om men de har haft en del lackprobem, BMW och Merca sämre, VW ännu värre. Om vi pratar de senaste 15 åren.

Bäst är nog Volvo och de franska märkena. Har någon sett en C5 eller Mégane eller S80 från 2002 med rostskador? Men VW och Merca från 2009 är betydligt vanligare...
Det var så jag resonnerade också. Jag fick alternativet att få den för 119 00 0 istället med ett mera "normalt" upplägg. Har fått handlaren rekommenderad och fått ett väldigt bra förtroende för honom.

Hursomhelst har möjligheten med Passaten försvunnit då svågern ändrat sig vilket egentligen bara var skönt :) Däremot får vi leta vidare efter en V70 då det till slut föll på att just detta objektet hade ljus klädsel vilket vi, som har småbarn, inte tyckte var speciellt lyckat.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]