Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leopold
Tack för tipsen! Jag ska höra med Ferrita i morgon om de har någon vettig lösning till min modell, det lär ju vara fler och fler med S80N som sitter i min sits snart och behöver byta till något prisvärdare/hållbarare än "original". Min mer än dubbelt så gamla bmw föddes med rostfritt avgas och det är ju helt underbart att slippa joxa med det tråkigaste som finns på en bil...
Senast redigerad av 1 Leopold, redigerad totalt 0 gånger.
av least
S80II eller 940, avgassystem som avgassystem.
Det är inte direkt kärnfysik, om BSR kan tillverka för äldre bilar, så har de kunnandet som behövs.
Användarvisningsbild
av börne
least skrev:S80II eller 940, avgassystem som avgassystem.
Det är inte direkt kärnfysik, om BSR kan tillverka för äldre bilar, så har de kunnandet som behövs.
Som jag också skrev i ett tidigare inlägg att en avgasfirma bygger ju på plats om det behövs, men trevligt med en färdig lösning om det finns.

Ett till en V70II passar säkert mer eller mindre direkt. Hjulbasen är dock lite längre på S80II. V70II har 2816 mm & S80II har 2835 mm. En skillnad på 19mm borde ju inte påverka nämnvärt.

Men vad jag vet ser dom annars identiska ut undertill!?
Användarvisningsbild
av börne
White skrev:Kom att tänka på Raka Rör, har inte dom någon färdig lösning till S80 tro?
Nope... det första jag kollade då jag hade från A-Alt som är samma firma fast sportsystem, inte heller Raka rör std avgas har. Dom verkar mest ha till äldre bilar.

Var annars nöjd på alla sätt med deras sportsystem till min 9-5:a. Nu är inte mitt sönder men är ju trevligt att känna till olika alternativ.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Hittar faktiskt inte till s80N någonstans bland de större

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av Leopold
RoyalKort skrev:Kan man inte göra något själv för att få bättre ljud? Vad sägs om rakarör? Alltså kapa.
Jo mer ljud är ju inga problem alls att fixa. Har "fixat" det redan nu som det är med en halvt upphängd vänsterslutdämpare i plaststrips med grav läcka i flänsen det låter rätt sportigt/aggressivt särskilt när turbon kickar in... :D

Bara att kapa av litet rör här och där om man vill att det ska låta. Själv är jag bortskämd med att uppskatta tysta och starka maskiner men smaken är väl olika.

För att tala klarspråk: vill ha ett tyst underhållsfritt avgassystem. Sk "sportsystem" går bort så det visslar om det...

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]