...

Moderator: Moderatorer

Lastbilen skrev:Det är en 500, som min förra Scania (R500). Dock känns Volvon mycket piggare med sin I-shift låda som är klart mycket bättre än Scanias OptiCruise.
Bra rymd i hytten, den lätta "hamsterstyrningen". En rad fina saker, men även lite skumma saker som kommer med all datakraft.

Uppdatera nyligen styrenheteRNA...22 stycken! Kan bli intressant de hela om några år :)
Härligt! Är radar standard eller är det ett tillval?

Ja, styrenheten finns det gott om ;)

Skickat från min Huawei Mate 7
svergie2 skrev:
Lastbilen skrev:Det är en 500, som min förra Scania (R500). Dock känns Volvon mycket piggare med sin I-shift låda som är klart mycket bättre än Scanias OptiCruise.
Bra rymd i hytten, den lätta "hamsterstyrningen". En rad fina saker, men även lite skumma saker som kommer med all datakraft.

Uppdatera nyligen styrenheteRNA...22 stycken! Kan bli intressant de hela om några år :)
Härligt! Är radar standard eller är det ett tillval?

Ja, styrenheten finns det gott om ;)

Är osäker om det är standard än, men det kommer bli lagkrav på tunga fordon om något år.
Vilket har gett åkare som plogar lite huvudbry. Man kan ju tycka att vore okay att stänga av systemet då.

Googlade lite, och såg att det var själva fästet som var problemet.
Lastbilen skrev:Senaste tillskottet 8)

[youtube]EhCGRiN2FFY[/youtube]
Du blir bättre och bättre!

Du skulle sett min min när jag såg att du åkte igenom Uddevalla Bild Blev jätteförvånad haha

Vet inte om du hörde, men en tvåbarnsmamma på 43(?) år var det som blev ihjälkörd :( Polisen letar vittnen om du har sett något.

Du skulle sett min min när jag såg att du åkte igenom Uddevalla Bild Blev jätteförvånad haha

Vet inte om du hörde, men en tvåbarnsmamma på 43(?) år var det som blev ihjälkörd :( Polisen letar vittnen om du har sett något.

Ja, uch! :( Visste inte om det, men när man körde förbi började man ana. Poliser, mätning...och massa blommor :( Förjävligt.
En snabb googling när jag kom fram bekräftade det hela.

Är faktiskt i Uddevalla nån gång i veckan :)
Lastbilen skrev:

Ja, uch! :( Visste inte om det, men när man körde förbi började man ana. Poliser, mätning...och massa blommor :( Förjävligt.
En snabb googling när jag kom fram bekräftade det hela.

Är faktiskt i Uddevalla nån gång i veckan :)
Ja, det är tragiskt :(

Jaså, får hålla utkik efter dig! ;)

Lastbilen, trist när det händer, att ha fyllt på med västervätska i högerbehållaren...
På tal om blinkersvätska eller olja som vi säger, i vinter har jag funderat på om det har kommit in ett parti som haft för dålig frysgräns, tycker att blinkningen har varit sämre än på länge under vintern :evil:
BennyL skrev:Lastbilen, trist när det händer, att ha fyllt på med västervätska i högerbehållaren...
På tal om blinkersvätska eller olja som vi säger, i vinter har jag funderat på om det har kommit in ett parti som haft för dålig frysgräns, tycker att blinkningen har varit sämre än på länge under vintern :evil:
Prova Eskilstuna,ett tag trodde jag de tagit bort blinkers på nya bilar.Men såg en härom dan som blinka,så finns kanske på en del modeller
snepo skrev:
BennyL skrev:Lastbilen, trist när det händer, att ha fyllt på med västervätska i högerbehållaren...
Prova Eskilstuna,ett tag trodde jag de tagit bort blinkers på nya bilar.Men såg en härom dan som blinka,så finns kanske på en del modeller
När jag flyttade till Fjollträsk för 33 år sedan pratade man om "Stockholmsblinkers", d.v.s. att man tar med sig blinkersspaken med vänster pekfinger när man vrider på ratten, vilket medför att blinkersen slås på efter att man bytt fil.
Även detta skulle vara en förbättring i dagsläget....
Hm.. Tråkiga med att komma utifrån och börja köra i Stockholm är att man snart lär sig att göra just den blinkningen.. Blinkar man som man ska och börjar blinka flera sekunder innan man ska byta ser förarna i filen bredvid det rätt ofta som ett tecken att "oj, nu måste jag genast stänga den här luckan".
  • 1
  • 296
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 356
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]