Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
svergie2 skrev:Xenon gör hela bilen tycker jag. Ser riktigt trött ut med halogen. Dock inte lika trött som V40 med halogen..

Skickat från min Huawei Mate 7
hade xenon original på förra bilen,nu halogen.Tycker ljuset är jättebra.Ska dock montera xenon i det andra helljuset.Ska prova med 50 w xenon,har bara provat 35w förr.

Är inne på min 73:e bil nu.Av alla märken och modeller jag haft,så har Volvo bäst stolar ljus.Halv/helljus. ventilation i kupén.sedan så har ju alla märken sina egna märkesfel.Det bästa vore ju om man kunde sätta ihop sin egen bil,med det bästa från alla märken.
Användarvisningsbild
av snepo
EliasS skrev:Hej!

Som rubriken lyder är vi på jakt efter vår första Volvo :)
Vi har åkt runt till diverse försäljare sista månaden nu och känner att det lutar åt en Volvo av modell V70 II.
Familjen växer och det känns som en bra bil för oss.

Vi är inga bilmänniskor på så vis att vi kan en massa saker om bilar, eller att vi kräver en sportig bil med fet motor, vi behöver bara en bil som är stor nog och tar oss från A till B

Vi kör inte mer än 1500 / år och har 100.000 att spendera, tips, råd och hjälp mottages vänligen :)
Behövs någon mer information från min sida så säg till.
Mvh Elias
Om du vill ha en bil från A till B,då är det väl billigast med en volvo med liten motor utan massa utrustning( som kan strula).Liten motor lite utrustning=.Billig försäkring skatt inköp
av Yaniz
snepo skrev:
svergie2 skrev:Xenon gör hela bilen tycker jag. Ser riktigt trött ut med halogen. Dock inte lika trött som V40 med halogen..

hade xenon original på förra bilen,nu halogen.Tycker ljuset är jättebra.Ska dock montera xenon i det andra helljuset.Ska prova med 50 w xenon,har bara provat 35w förr.

Är inne på min 73:e bil nu.Av alla märken och modeller jag haft,så har Volvo bäst stolar ljus.Halv/helljus. ventilation i kupén.sedan så har ju alla märken sina egna märkesfel.Det bästa vore ju om man kunde sätta ihop sin egen bil,med det bästa från alla märken.
Va? 73:e bilen? Hur gammal är du? 160 år? Själv har jag haft körkort i 40 år och "bara" haft ca: 30 bilar, och bara det tycker tanten är för mycket. Vågar inte ens nämna att jag vill byta bil igen ...
Användarvisningsbild
av snepo
Yaniz skrev:
snepo skrev:

Va? 73:e bilen? Hur gammal är du? 160 år? Själv har jag haft körkort i 40 år och "bara" haft ca: 30 bilar, och bara det tycker tanten är för mycket. Vågar inte ens nämna att jag vill byta bil igen ...
Under mina unga år bytte jag bil tre fyra gånger per år,och under mitt förra äktenskap hade vi alltid två bilar.Jag är 54 år inte 160 :DHaft körkort 36 år.+ en bil innan körkort.Jag har även sparat ena delen av regbeviset från alla bilar jag haft.
Användarvisningsbild
av svergie2
snepo skrev:

Då jag aldrig suttit i en nyare Volvo med halogenstrålkastare så kan jag inte kommentera hur väl dom utför sitt jobb. Jag menade utseendet på bilen :)

• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]