Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dsg
Hej,

Går i funderingarna på att installera en PA11 i min V70N -02.

Min fråga gäller inkopplingen av strömmen.
Om man kopplar in strömmen på den tjocka röda kabeln innebär det att Ipoden laddar även när tändningen är av ?
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
japp för den kabeln sitter ihop med batteriet.
av dsg
ok, tråkigt att behöva rycka ur ipoden varje gång man stänger av bilen eller finns det någon funktion i pa11:an som stänger av detta ?
av dsg
Har idag installerat pa11:an.
Gick ganska smidigt.

Fick en uppdaterad version tror ja, den hade ett s.k hybridläge istället för playlistläget, detta är en sammanslagning av playlistläget och directläget.

Allt funka kanon och jag är supernöjd =)
Användarvisningsbild
av Ampy
Så behöver du inte koplla ut den mer hjälp
av dsg
Den laddar när bilen är avstängt så den måste nog kopplas ur.
Det är det enda jag tycker är lite tråkigt.

Någon som vet hur länge den kan sitta i utan att det är någon fara att ipod:en laddar ur batteriet ?
av fn
Jag kopplar typ aldrig loss min iPod och det har inte varit några problem med det. Jag tror den slutar ladda efter en timme. Läs bruksanvisningen, kanske står något i den om det.
Användarvisningsbild
av VOLVOS60
Samma här jag kopplar aldrig ur min iPod o det fungarar klockrent har inga problem med urladdning av batteriet... :)
Användarvisningsbild
av Lilja
dsg skrev:Den laddar när bilen är avstängt så den måste nog kopplas ur.
Det är det enda jag tycker är lite tråkigt.

Någon som vet hur länge den kan sitta i utan att det är någon fara att ipod:en laddar ur batteriet ?
Istället för 30 ström (batteri ström) kan du väl ta 15 ström (tändningström) från tändningslåset istället, då är den bara inkopplad när tändingen är till.
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]