- fre 15 apr 2016, 22:34
#1067760
Var iväg en snabbis till affären igår, när jag skulle starta bilen igen o åka hem så var den helt död. Hade el o instrument panelen lyste men ingenting hände när jag vred om nyckeln. Bad en kompis komma o bogsera den till garaget.
Upptäckte idag att det gick o putta igång den, så jag skruva ner startmotorn o testade den med startkablar och batteri och den snurrade och klickade.
Stoppade tillbaka den o kopplade in kablarna i startmotorn igen och provade, Lika död som innan.
Började fundera om det är fel på elen till den och märkte att den tunnare kabeln troligen inte fungerade då jag drog en ny enkel tråd via startmotorn direkt till plus polen på batteriet (provisoriskt) och startmotorn gick igång och när jag vred på tändningen så var jag tvungen o lägga kabeln på pluspolen igen och bilen startade direkt.
Så nu är min fråga hur jag nu ska göra för att få den att starta direkt från tändnings låset och inte vara tvungen att öppna motorhuven o starta bilen med den kabeln som jag drog provisoriskt. Blir ganska tröttsamt :)
Upptäckte idag att det gick o putta igång den, så jag skruva ner startmotorn o testade den med startkablar och batteri och den snurrade och klickade.
Stoppade tillbaka den o kopplade in kablarna i startmotorn igen och provade, Lika död som innan.
Började fundera om det är fel på elen till den och märkte att den tunnare kabeln troligen inte fungerade då jag drog en ny enkel tråd via startmotorn direkt till plus polen på batteriet (provisoriskt) och startmotorn gick igång och när jag vred på tändningen så var jag tvungen o lägga kabeln på pluspolen igen och bilen startade direkt.
Så nu är min fråga hur jag nu ska göra för att få den att starta direkt från tändnings låset och inte vara tvungen att öppna motorhuven o starta bilen med den kabeln som jag drog provisoriskt. Blir ganska tröttsamt :)