Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Finns ett uppdateringskit med mic som sitter som på senare bilar. Är säkert dyrt, men det finns iallafall!

Jag tyckte inte det var såå fasligt dåligt ljud i min S80 07, men be dem uppgradera BPM-modulen SEPARAT så kanske det blir bättre om du inte har senaste mjukvaran där.
av Schmoyoho
Hur menar du ett kit? Om det finns någon sorts artikellista på vad man behöver så hade det ju varit guld värt. Delarna hade jag isf kunnat köpa och installera själv och sedan låta ladda mjukvara.

Ska serva bilen i maj/juni så ska be dem uppgradera BPM:en specifikt om de inte kan ge mig något bättre tips ang. dålig samtalskvalitet.
av JE Jr
Ja kom ihåg att du måste be dem uppgradera BPM specifikt. När min mjukvara var gammal o inga tecken var rätt i telefonboken så hjälpte det vare sig med Service 2.0 eller total CANuppgradering (eller vad de kallade det), utan först på 3e försöket då jag bad dem uppgradera BPM specifikt.

Fråga om detta kit för ny mic så bör lokala Volvohandlaren förstå vad du menar och kunna hjälpa dig med info o artikelnummer. Men det innebär bla. ner med innertaket i frsmkant för att fästa ny mic
av Schmoyoho
Jo, jag kikade på monteringsinstruktionen, dock för bilar som har sensus från fabrik tror jag (utan BT eller något, det var inte en instruktion till min bil vad jag minns). Jag har inte hittat något uppgraderingskit i VIDA för just micken vid solskyddet. Men att ta ner innertaket verkade väldigt bökigt vad jag minns och mer så eftersom jag har taklucka som gjorde det lite extra roligt. Så jag ska be de att väldigt specifikt uppdatera BPM:en separat.

@Lövet , Vi kan sätta upp oss för[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]