Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Först jämförde Magdalena Andersson svensk ekonomi med ”en nyproducerad Tesla”. Som SvD tidigare berättat mejlade Volvo Cars efter det en vädjan om att finansministern i stället borde använda Volvo Cars för liknelsen

Vad var det för fel på Tesla nudå. Den accar ju som en raket på 3 sekunder till 100 och sedan är batterierna slut. Ungefär som den svenska ekonomin är tok-dopad med negativa räntor och en lånekarusell utan dess like.

Varför skulle man byta till Volvo i liknelsen.
Teslan är det väl inget fel på? Tror du man får slut på batteri efter en avceleration?
Runt 35 mil klarar man i motorvägsfart med en Tesla.. Sen har man superchargers med jämna mellanrum för de gånger man kör mer än 35 mil.. Tar ca 20min att ladda upp 20 mil till.

Jag har full förståelse för att hon tidigare använde Tesla som referens.. Och full förståelse för att Volvo ville att hon skulle byta. Vilket var bra att hon gjorde.. Det är snyggare att använda ett inhemskt bilmärke om man nu ska köra sånna liknelser.
joel80 skrev:Teslan är det väl inget fel på? Tror du man får slut på batteri efter en avceleration?
Runt 35 mil klarar man i motorvägsfart med en Tesla.. Sen har man superchargers med jämna mellanrum för de gånger man kör mer än 35 mil.. Tar ca 20min att ladda upp 20 mil till.

Jag har full förståelse för att hon tidigare använde Tesla som referens.. Och full förståelse för att Volvo ville att hon skulle byta. Vilket var bra att hon gjorde.. Det är snyggare att använda ett inhemskt bilmärke om man nu ska köra sånna liknelser.
Jag försökte vara lite ironisk. Tesla verkar ju ha grymma prestanda och rejäl uthållighet.

Så dopad med lån med negativ ränta som vår ekonomi är verkar den var motsatsen till en Tesla.
VolvoB20 skrev:
Jag försökte vara lite ironisk. Tesla verkar ju ha grymma prestanda och rejäl uthållighet.

Så dopad med lån med negativ ränta som vår ekonomi är verkar den var motsatsen till en Tesla.
Ah..

Det där med ironi är lite svårt att greppa ibland i skrift.Bild

En helt annan sak som slog mig när jag gic[…]

Larm går v70 -07

Hej,har en v70 2,5T -07 som larmet börjat g&a[…]

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]