- ons 13 apr 2016, 20:21
Om du tycker att du betalar för lite skatt joel80 du är inte tvingad att göra några avdrag, du har ju även möjligheten att köra din firmabil som tjänstebil istället för att köra 100 obeskattade mil privat/år. :D
jag tycker man skall höja skatten på falska "miljöbilar" (det är en vanlig bil fylld med flera hundra kilo batterier) :-O)
joel80 skrev:Då får också de som tjänar pengar betala mer i skatt. Jag skulle kunna tänka mig en höjning på några procent.. tjänar runt 280k per år, och skattade förra året inte mer än runt 24% i inkomstskatt. Då bor jag i Gävle med allmänt hög skatt. Man har lyckats sänka skatten med 7-8% utan att folk ens fattar det. De flesta tror fortfarande att man betalar runt 30% i skatt som medelinkomsttagare.Under 2015 fick en normalinkomsttagare jobba till den 15:e juli bara för att få ihop till skatten, först efter den 16:e juli fick man ut några egna pengar.
Om du tycker att du betalar för lite skatt joel80 du är inte tvingad att göra några avdrag, du har ju även möjligheten att köra din firmabil som tjänstebil istället för att köra 100 obeskattade mil privat/år. :D
jag tycker man skall höja skatten på falska "miljöbilar" (det är en vanlig bil fylld med flera hundra kilo batterier) :-O)