Moderator: Moderatorer

Får se om jag måste lägga om min, fungerade faktiskt rätt dåligt efter senaste påläggningen :/ Varit nöjd tidigare gånger dock, så jag måste ha gjort nåt galet. Stod inne i GDS-hallen, så det kanske var för fuktigt i luften.
Tvättade sommardäcken på gds:en idag och tog hem dem - in i badrummet för att torka...
Tyvärr tar 4st 19tummare ganska stor plats i ett litet badrum. Maken tycker jag borde skaffa garage. Jag tycker vi borde skaffa hus och garage :D
Steffe3 skrev:Får se om jag måste lägga om min, fungerade faktiskt rätt dåligt efter senaste påläggningen :/ Varit nöjd tidigare gånger dock, så jag måste ha gjort nåt galet. Stod inne i GDS-hallen, så det kanske var för fuktigt i luften.
Jag har också haft blandade resultat med Aquapel, testat på olika bilar jag har haft. Ibland klockrent, andra gånger mindre bra.
Utan att jag gjort så mycket annorlunda tycker jag.

Nu på Volvon är det lite tråkigt, har rätt sliten och repig ruta sen tidigare ägare.
Nästan så att man hoppas på ett rejält stenskott så man kan få den bytt. :twisted:
Hej mitt första innlägg på detta trevliga forum. Jag är norrbagge som kör Volvo.
I dag V70 D3 på service. 8500mil, service 2.0, intervalltillägg, utskiftning av bromsvätska, kylvätska, byte av olja och flushning av automatlåda, byte av multirem och remspennare (denna tog Volvo på sin kappa). Toppade det hela med 2 nya deck samt ny skiva i RTI lådan. För två veckor sedan en rejel tvätt sedan utvändig polering och waxning, tvättning av seter samt satt inn dessa med läderbalsam. Det duftar av vår.
Välkommen Sulten! Du får se till att fixa en liten tråd om bilen i garage-delen av forumet och lägga upp lite bilder! :)
Långkörning för första gången på länge och jag kom ihåg att nollställa medelhastighet och medelförbrukning.

Sträcka: 72 mil
Medelhastighet: 90km/h
Medelförbrukning enl färddator: 8,3l/100km
Medelförbrukning enl pump: 8,5l/100km

I helgen blir det förhoppningsvis lite städ samt lädervård och när jag åkt tillbaka hemmåt en tvätt. Snart dags för sommarsulor också.
  • 1
  • 547
  • 548
  • 549
  • 550
  • 551
  • 1912
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]