Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Rugguggla eller ej, Volvo Cars budskap är ju att det är insidan som räknas. :D

Sedan kan man ju alltid fundera över hur det ser ut i världen och Sverige och om man känner sig OK med det eller ej och vad man gör för att förändra saker till det bättre. Gör vi vårt bästa? Ingen kan iallafall anklaga Volvo Cars för att inte visa engagemang i vår nutid.
av Alexas
Vem kunde tro att medelsvensson skulle gå i taket av att Volvo valt en instrumental av en känd artist som också är politisk. Kvinna, homo och vänster. Hon har precis alla ingredienser för att reta gallfeber på alla trångsynta och bakåtsträvande män och kvinnor i detta landet. Det dimper väll ner ett och annat mordhot i brevlådan gissar jag på.

Bra jobbat av Volvo att lyckas rekrytera en artist som skriver bra och poetiska texter!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ändå är det ju skumt att man har valt vänstermänniskor som vill förbjuda bilar, saknar egen körkort och tycker lyxbilar är för borgarbrackor. Det är ändå en kraftig högersväng Volvo vill göra och profilera sig som ett premiummärke.

Till på köpet så köps o körs ju de riktigt dyra premiumvagnarna av nästan uteslutande män såg jag i en undersökning.

Men det är klart, även Bader-meinhof gänget uppskattade ju att köra Porsche o Mercedes.
av Alexas
Oh herre Gud. Från att förbjuda bilar till Silvana Imam och för att avsluta det hela dundrar du till med terrorister som mördade människor. Alla är dem en och samma :D

Ska man skratta eller gråta?

Jag är Vänsterpartist, driver ett eget företag, har eget körkort och är inte intresserad av att förbjuda bilar. Liksom nästan ingen jag personligen känner heller vill göra oavsett politisk åsikt. Men det är klart, lever man i sin egen bubbla och vill inbilla sig saker för att det ska passa ens världsbild, hey be my guest!

Volvo är kloka och det ser man på både deras senaste reklamsatsningar och försäljningssiffror. Och jag kommer alltid köpa Volvo för att stötta svensk industri och svenska jobb!

VolvoB20 skrev: /.../
Till på köpet så köps o körs ju de riktigt dyra premiumvagnarna av nästan uteslutande män såg jag i en undersökning.
/.../
Det kanske innebär ett problem för Volvo Cars att marknaden begränsas på det sättet?
Vänsterpartiet driver ju på att höja alla bil, trängsel o drivmedelskatter. De som drabbas hårdast är väl deras egna väljare som inte har det så fett.

Avicii hade ju inte ens körkort. Det är ju som att sälja datorer utan ens ha lyckats logga på eller koppla upp sig en enda gång i livet.

Volvo hade ju innan en klar strategi att plocka kunder ur den kvinnliga kundgruppen. Verkar som man tyckte det var alleles för små marginaler där och spenderande manliga premiumköpare ger bättre klirr i kassan.

Men man verkar ju ha träffat rätt för allt pekar ju uppåt. Att man är förgrunds figur för en produkt verkar ju inte medföra att man behöver vare sig gilla, kunna hantera eller ens få använda produkten själv.
av Alexas
Vad har höjda skatter på dåligt bilägande med bilförbud att göra? Det är väll klart att vi som kör runt med en maskin som bränner fossilt bränsle och trycker ut avgaserna i luften och ner i andras lungor också ska stå till svars för det. Skatter behövs både som styrmedel för att människor ska köpa mer miljövänliga bilar och för att täcka alla de kostnader som bilkörningen innebär. Och ja, med tanke på hur fort och omfattande urbaniseringen har skett i Sverige är det inte särskilt konstigt att vi behöver sätta stopp på något sätt i storstäderna. Eller du kanske hade tyckt det va trevligare att till slut ha ett grått moln hängandes över Stockholm?

Och ja, det är så marknadsföring ser ut idag 2016.

Användarvisningsbild
av joel80
Jag håller med dig i att skatter är bra som bl.a styrmedel, men är besviken på hur "mesigt" det används. Vill man ha en förändring borde man haft betydligt starkare morötter. Sneglar man på Norge eller Nederländerna har dom kommit bra mycket längre.

Hoppas det ny bonus-malus -systemet som ska införas nästa år blir vettigt och starkt.

För övrigt så slår inte skatter på bilar speciellt hårt för de svagaste i samhället.. Den gruppen har väldigt sällan egen bil.
För de som har det blir det såklart lite dyrare, men då det rent historiskt varit så att en vänsterregering satsat på välfärd där utjämningsprincipen är starkare så har den politiken i slutänden oftast inneburit att de som har minst klarar sig bättre. Då får också de som tjänar pengar betala mer i skatt. Jag skulle kunna tänka mig en höjning på några procent.. tjänar runt 280k per år, och skattade förra året inte mer än runt 24% i inkomstskatt. Då bor jag i Gävle med allmänt hög skatt. Man har lyckats sänka skatten med 7-8% utan att folk ens fattar det. De flesta tror fortfarande att man betalar runt 30% i skatt som medelinkomsttagare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

Har för mig jag har: https://www.oljemagasi[…]