Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bupsen
Hej

Man kan ju kolla på dvd film när bilen står still men finns det något sätt att man även kan kolla när man kör ?
Över 10km stänger ju bilden av sig och det vill man ju inte.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det officiella sättet är att installera Rear Seat Entertainment (RSE), vilket innebär att passagerare i baksätet kan se på film på sina egna skärmar.
Annars anser Volvo att det är olämpligt att föraren lockas till att titta på film istället för på vägen, så det finns ingen officiell väg att stänga av hastighetsspärren för den främre displayen. De tycker ju inte ens att man ska titta på backkameran när det går fortare framåt än i gåtakt.
Användarvisningsbild
av daSea
Jag hade en iPad mini med 4G i en Brodit-hållare så man kunde följa med i Premier League genom Viaplay även när man var på väg till eller från de där roliga släktkalasen... Nu var det ju inte så att man satt och stirrade på skärmen utan det räckte oftast att man hörde kommentatorerna samt att man såg lite glimtar då och då... Var det en superviktig match så fick helt enkelt frugan köra... Huvudsyftet med iPaden var förstås navigation och musik osv. Det är ju inte meningen man ska flytta fokus från körningen...
Användarvisningsbild
av Derank
bupsen skrev:Hej

Man kan ju kolla på dvd film när bilen står still men finns det något sätt att man även kan kolla när man kör ?
Över 10km stänger ju bilden av sig och det vill man ju inte.

Fins en manik du kan koppla in, sök på "video in motion", kostar ett par lappar och du får mekka ut skärmen och koppla lite och ha dig, sedan funkar det bara om du inte har safety paketet om jag inte mins helt fel, en liten padda för en femhundring är nog enklare.
Användarvisningsbild
av palmqvist
daSea skrev:Jag hade en iPad mini med 4G i en Brodit-hållare så man kunde följa med i Premier League genom Viaplay även när man var på väg till eller från de där roliga släktkalasen... Nu var det ju inte så att man satt och stirrade på skärmen utan det räckte oftast att man hörde kommentatorerna samt att man såg lite glimtar då och då... Var det en superviktig match så fick helt enkelt frugan köra... Huvudsyftet med iPaden var förstås navigation och musik osv. Det är ju inte meningen man ska flytta fokus från körningen...
Blir lite rädd för mina kära medtrafikanter när de tycker Premier League är viktigare än o köra bil. Finns radio o annat bra o lyssna på matcherna istället. Räcker med en tiondels sekund blick på skärmen så sitter du i röven på framförvarande som nitade för barnet som springer ut i vägen eller så kör.... Barn kan finnas precis överallt var 1-2 meter från o köra på en 3 åring som kommit ifrån sina föräldrar på autobhan, hade inte frugan registrerat barnet o skrikit hade jag nog... Turligt nog vände barnet o sprang tebax när det passerade mitten på innerfilen, vi passerade ett tankställe o det var skymning jag höll turligt nog inte EjS fart för tillfället som jag brukar ...

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av mattish
palmqvist skrev:
daSea skrev:Jag hade en iPad mini med 4G i en Brodit-hållare så man kunde följa med i Premier League genom Viaplay även när man var på väg till eller från de där roliga släktkalasen... Nu var det ju inte så att man satt och stirrade på skärmen utan det räckte oftast att man hörde kommentatorerna samt att man såg lite glimtar då och då... Var det en superviktig match så fick helt enkelt frugan köra... Huvudsyftet med iPaden var förstås navigation och musik osv. Det är ju inte meningen man ska flytta fokus från körningen...
Blir lite rädd för mina kära medtrafikanter när de tycker Premier League är viktigare än o köra bil. Finns radio o annat bra o lyssna på matcherna istället. Räcker med en tiondels sekund blick på skärmen så sitter du i röven på framförvarande som nitade för barnet som springer ut i vägen eller så kör.... Barn kan finnas precis överallt var 1-2 meter från o köra på en 3 åring som kommit ifrån sina föräldrar på autobhan, hade inte frugan registrerat barnet o skrikit hade jag nog... Turligt nog vände barnet o sprang tebax när det passerade mitten på innerfilen, vi passerade ett tankställe o det var skymning jag höll turligt nog inte EjS fart för tillfället som jag brukar ...

+1!
av Kimmen90
Perra83 skrev:Är nog rätt många lastbilschaufförer som ser på TV el surfar på datorn när dom kör.
Mötte en chaffis igår efter vägen som såg ut att läsa tidningen. Kupélampan tänd och tidningen utvikt på ratten... Konstig det inte händer fler olyckor :-(O)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Igår blev jag omkörd av en tjej som satt o sminkade sig med maskara eller nått...

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]