Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verado
Hej,

Har funderat lite på en CRDM-box till min bil men önskar höra om det är värt det? Jag har en XC70 D4 2,4 AWD 2015. Original 181HK och 420Nm, ny effekt blir 215HK och 495Nm. Finns tre olika trim, detta är den "klenaste". Jag har försökt hitta svaret i tidigare trådar utan framgång.

Så är detta en märkbar effekt? (acceleration och bränsle).

/Verado
Användarvisningsbild
av ER
Rent skit, enda du kommer märka är att soppamätaren snurrar fortare ner till tom tank. Dessutom 150% olagligt för den som bryr sig om lagligheten och framtida problem när det kommer kollas på bes. med framtida direktiv.
Nä gör om gör rätt då det bara finns ett alternativ för den sansade vettiga personen, Polestar som både är anpassad efter bilen och laglig efter besiktining som bara är möjligt med intyg av Volvo. Övriga trim 150% olagliga i trafik oavset oiom dom på pappret ger mera effekt/vrid.
Motorn har begränsningar och vem vet det bäst, Volvo som tillverkat den eller fulpillare som bara vill ha ut max effekt/vrid under kort tid och skiter i livslängden då man alltid kan hävda otur när det havererar och man står där utan garanti på motorn från Volvo då man förverkat den i all form med fulpilleri och det inte finns annan att teckna som ersätter till 100%.

Så länge motorgaranti finns från Volvo ser jag inget alternativ till Polestar, när den utgått så ser jag inget vettigt alternativ för den laglydige och smarte bilägaren då bara hönshjärna offrar en motor för vad som erbjuds utöver Polestar oavsett om det är 50% mer för samma pengar så är det 150% olagligt och det är mera relevant än resultatet då du inte kan få intyg när du skall återställa till original och behöver detta intyg för att visa att det just är original på bes.
av Verado
ER skrev:Rent skit, enda du kommer märka är att soppamätaren snurrar fortare ner till tom tank. Dessutom 150% olagligt för den som bryr sig om lagligheten och framtida problem när det kommer kollas på bes. med framtida direktiv.
Nä gör om gör rätt då det bara finns ett alternativ för den sansade vettiga personen, Polestar som både är anpassad efter bilen och laglig efter besiktining som bara är möjligt med intyg av Volvo. Övriga trim 150% olagliga i trafik oavset oiom dom på pappret ger mera effekt/vrid.
Motorn har begränsningar och vem vet det bäst, Volvo som tillverkat den eller fulpillare som bara vill ha ut max effekt/vrid under kort tid och skiter i livslängden då man alltid kan hävda otur när det havererar och man står där utan garanti på motorn från Volvo då man förverkat den i all form med fulpilleri och det inte finns annan att teckna som ersätter till 100%.

Så länge motorgaranti finns från Volvo ser jag inget alternativ till Polestar, när den utgått så ser jag inget vettigt alternativ för den laglydige och smarte bilägaren då bara hönshjärna offrar en motor för vad som erbjuds utöver Polestar oavsett om det är 50% mer för samma pengar så är det 150% olagligt och det är mera relevant än resultatet då du inte kan få intyg när du skall återställa till original och behöver detta intyg för att visa att det just är original på bes.
Helt sant!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Om du ändå ska voida garantin så gå direkt på steg 3.

275 hk 536 Nm och toppfartspärren höjd till 260 km/h så kommer du att märka skillnad rejält.

Man innan kan du ju kika under motorkåpan och se att halva motorn är plast, inkl hela insuget, så man kan ju fundera på om det håller...
Användarvisningsbild
av Perra83
Cox skrev:Sedan har du aspekten till igensotat partikelfilter som kommer som ett brev på Posten...
Med RICA är det inget problem.
av Malmstroem
Jag skulle inte sätta något annat än Polestar i min bil.

Jag förstår de som väljer Rica eller andra seriösa aktörer som programmerar om motorns styrdator på "rätt" sätt. Oddsen är rätt stora att det på det hela fungerar utan några större problem även om det är olagligt.

Jag har ingen förståelse för de som använder fulboxar från Diselkraft, KCR eller liknande. De kan få ut mer effekt, men lurar bilens styrdator att bete sig på ett annat sätt än tänkt. Det ger ofta andra problem "på köpet". Fulbox ser jag som ren idioti som ofta skickar problemen till nästa ägare. Direkt ohederligt att använda -- såvida du inte klart och tydligt ser till att nästa ägare får veta att en fulbox använts...

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]