- mån 11 apr 2016, 21:28
Införskaffade i lördags 1 st 740 GLE 1988, drygt 32.000 mil, som reservdelsbil till yngste sonens 740 GLT 1990. Inredningen i 88:an som är blå plysch ser ut som ny under överdragsklädseln, vilket var skälet till köpet då sonens förarsäte är lite trasigt i tyget på ryggstödet, detta efter endast 40.000 mil :shock: Vi ska flytta över hela inredningen till hans bil och skicka skrotet var det tänkt. Nu visar det sig att "skrotet" mest hade kosmetisk rost efter 10 års vila och tanken att göra "lekbil" dök upp.
Problemet: inkoppling av batteri, tändning på men endast oljetryckslampan lyser och bränslepumparna går, startläge och startmotorn snurrar igång direkt och oljetryck har jag direkt, luktar bensin men stiften torra och ingen gnista vid jordning mot gods. Har 12 volt vid tändspolen. Känns lite mysko att bara oljetrycklampan lyser och inget annat. Lyset får jag igång endast med nyckeln i läge 1, skumt. Känns som att elsystemet har svårt att vakna efter Törnrosasömnen...
Någon som har ideer?
Mike
Problemet: inkoppling av batteri, tändning på men endast oljetryckslampan lyser och bränslepumparna går, startläge och startmotorn snurrar igång direkt och oljetryck har jag direkt, luktar bensin men stiften torra och ingen gnista vid jordning mot gods. Har 12 volt vid tändspolen. Känns lite mysko att bara oljetrycklampan lyser och inget annat. Lyset får jag igång endast med nyckeln i läge 1, skumt. Känns som att elsystemet har svårt att vakna efter Törnrosasömnen...
Någon som har ideer?
Mike
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958