Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Fått skäll av sambon som hade bilen idag. Anledning? Att jag bara hade Sveriges Radio inställt på radioknapparna. Hon var ganska trött när hon skulle köra de sista 3-4 milen hem och ville tydligen inte höra på P3 Dokumentär, hon ville ha musik...

Så, jag får väl sätta det på min todo list. :lol:
Hehe Annars tar det 3-4 sekunder att visa henne, eller det kanske är dålig mottagning där :mrgreen: *duckar*

Har iaf efterdraggit sommarhjulen innan avfärd idag
Inte idag, men igår... Tvättade 2 Volvisar (och en golf).
Micce1980 skrev: Hehe Annars tar det 3-4 sekunder att visa henne, eller det kanske är dålig mottagning där :mrgreen: *duckar*

Har iaf efterdraggit sommarhjulen innan avfärd idag
Haha ja, hon hade kunnat ringa så hade jag guidat henne men ja. Så kan det gå. :D behöver ändå hiva in tygmattorna i bilen så tar det då. ;)
Installerade äntligen min Aux adapter, men hoppade hela faderullan med att dra fram sladd till telefonen. Anslöt istället direkt i adaptern en sån här http://www.kjell.com/se/sortiment/dator ... -mm-p94775

Bluetooth adapter som de rear till nästan halva priset. Så slipper jag sladd och får felfritt ljud ändå :)

Monterade förresten in mina nya ledlampor i innerbelysningen fram, 48st per lampa. Lös ordentligt som jag vill ha det. Kommer förmodligen kännas som dag i bilen när man tänder på natten :) Ska se om jag får plats i baksätets lampan med likadan med modifikation, Och bagagelampan ska ju såklart tändas tillsammans med de andra, förstår inte varför det inte är orginal? Öppnar man bagaget så ska ju bara den lysa, men tycker bagagelampan ska lysa när man tänder de andra faktiskt. Kanske går att ändra i mjukvaran?

Edit: Visade sig såklart att mobilen inte ansluter direkt igen när den får kontakt med BT adaptern. Så fick installera en app som heter automate,
så hör av er om ni gör samma, så hjälper jag gärna till. Nu funkar det felfritt.
Senast redigerad av 1 2ägaren, redigerad totalt 0 gånger.
börne skrev:Spolade av den lite snabbt då en fågeljävel hade bajsat ner hela taket :-(O)

Är man skadad när man tycker sånt här är vackert!? :mrgreen:
IMG_5778.JPG
Inte mer skadad än mig då. ;) Har bilvård som en liten hobby nästan, putsar mest egna bilen dock.
Vattenpärlor är riktigt trevligt, bra avrinning är kul med. :-)-)
börne skrev:Spolade av den lite snabbt då en fågeljävel hade bajsat ner hela taket :-(O)

Är man skadad när man tycker sånt här är vackert!? :mrgreen:
IMG_5778.JPG
Absolut, men känner igen mig, frugan kallar det nörd o jag håller med...

Skickat från min E6653 via Tapatalk
I lördags lastade grannen och hans polare biltrailern med tre fyrhjulingar. Sa då till sambon att det skulle vara kul med en fyrhjuling för jag har ju ingen hobby. HAR INTE DU, sa hon då. Hon menar att bilvårdandet är min hobby. Bilvårdandet är ju ett måste precis som jag byter filtrena i frånluftsvärmepumpen var tredje månad.
Tvättade grannens V70 i helgen.
Allt grus i hjulhusen tätade varje lite springa mellan markstenen på min uppfart.
Tror inte att inredningan har blivit tvättad någon gång sedan 2001. Blev som nytt med lite kem och microfibertrasor. Några fläckar på tygklädseln bara.
En av tre omgångar med kallavfettning.
Bild
Angående bilvård så har man väl fått höra ett antal gånger att man är en sjuk människa :lol:

Kom nyss in efter ha behandlat rutorna med Aquapel, nu kan det gärna så regna så man får se hur bra det funkar :)

Bild
  • 1
  • 546
  • 547
  • 548
  • 549
  • 550
  • 1912
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER