Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jenss
Hej
Jag har en Volvo 940 med avtagbar dragkrok. Handtaget har gått av. Fick en 2a på besiktningen eftersom den inte gick att lossa.
Frågade om det är tillåtet att alltid ha en polygrip i bilen för att lossa dragkroken med det var inte godkänt.
Handtaget har utgått som reservdel hos Volvo.

Hur skulle ni löst det?
Är det tillåtet att skruva loss andra halvan av handtaget, sedan svetsa dit en mutter och använda en blocknyckel för att lossa draget alt svetsa dit en blocknyckel?

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
white: Bra tänkt

Ingen aning, kanske får du svar, kanske lite olika svar dessutom. Hade hört med besiktningsfirman, som tex SBP http://www.bilprovningen.se/kundservice.html
Användarvisningsbild
av päpplet
Konstigt att dom släppt igenom min turbo år efter år som saknar verktygen att plocka loss kroken med. Får använda ploygrip och kofot för att plocka loss den :lol:
Har ett VBG drag, ej original
Användarvisningsbild
av lennarte
päpplet skrev:Konstigt att dom släppt igenom min turbo år efter år som saknar verktygen att plocka loss kroken med
Satt i helgen och läste om "northlander" och hans kommentarer. Synd att han försvann. Där "pratades" det om avtagbar dragkrok. Det stod förr i deras papper "kula, delbar", numera står det bara "kula" så det verkar som dom inte kollar det längre.

Mvh
Lennart

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]