- sön 10 apr 2016, 18:07
Hej.
Sitter och har sådan beslutsångest för vad man skall välja för bil.
Kör just nu en S80N 2.5T. Grymt skön att åka långt i. Lagom med utrustning iom momentum och lite till.
Nu är det ju så att familjen brukar åka lite längre sträckor och köra mycket i stan. Så jag skall ta steget över till dieselkombi. Men då budgeten ligger på max 60.000:- så blir ju dieselbilarna inte direkt jättemånga.
Kravet är en bekväm bil och gärna massa lullull + dragkrok.
Jag har sneglat lite på Mondeo -07 och framåt. Då Titanium X med massa lullull.
Passat -07 och framåt men den känns snål med utrustning och ser så fruktansvärt tråkig ut invändigt.
V70II 2.4D -08. Här är det mest kinect och ligger lite väl högt i pris tycker jag.
Det är väl mest dom 3 jag sneglar på. Andra märken modeller känns inte intressant.
Jag kör ju bilen då vill jag ha det bra inne i "cockpit".
Driftkostnader vill jag skall hamna på ungefär där jag är idag med min S80. Skatt max 4000:-/år.
Vad hade ni valt och varför ? Eller vad hade ni inte valt och varför ?
Tack för mig.
Sitter och har sådan beslutsångest för vad man skall välja för bil.
Kör just nu en S80N 2.5T. Grymt skön att åka långt i. Lagom med utrustning iom momentum och lite till.
Nu är det ju så att familjen brukar åka lite längre sträckor och köra mycket i stan. Så jag skall ta steget över till dieselkombi. Men då budgeten ligger på max 60.000:- så blir ju dieselbilarna inte direkt jättemånga.
Kravet är en bekväm bil och gärna massa lullull + dragkrok.
Jag har sneglat lite på Mondeo -07 och framåt. Då Titanium X med massa lullull.
Passat -07 och framåt men den känns snål med utrustning och ser så fruktansvärt tråkig ut invändigt.
V70II 2.4D -08. Här är det mest kinect och ligger lite väl högt i pris tycker jag.
Det är väl mest dom 3 jag sneglar på. Andra märken modeller känns inte intressant.
Jag kör ju bilen då vill jag ha det bra inne i "cockpit".
Driftkostnader vill jag skall hamna på ungefär där jag är idag med min S80. Skatt max 4000:-/år.
Vad hade ni valt och varför ? Eller vad hade ni inte valt och varför ?
Tack för mig.
Gamla: 244 GL, 745 GL, 854 GLE, 855 GLE, 854 T5, 855 T5, V70 2.5T, S70 2.5T, V70n 2.4T
Nuvarande S80n 2.5T -07
Nuvarande S80n 2.5T -07