Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Har sökt och sökt och börjar bli tokig på detta.
Jag har en Volvo 850 2.5L Automat ifrån 1996.

När jag köpte bilen så fick jag endast med 1 nyckel tyvärr och igår hände det som inte fick hända, jag tappade nyckeln med tillhörande larm dosa.
Kan få tag på ny styrbox, startspärr och tändninglås med 1 tillhörande nyckel väldigt billigt.
Frågan är om det räcker? Läst någonstans att folk fått bytit ut en massa andra saker också...

Detta är inte startspärren med pinnen..
Står dessutom på en 24H parkering, så jag har iallafall kommit in i bilen och ställt om p skivan och knuffat den lite.

Finns kanske något annat sätt att lösa detta på...
Har funderat på om man stoppar in en styrbox ifrån 1995, borde inte startspärren försvinna då? Eller är jag helt ute och cyklar?
Skulle uppskatta all hjälp jag kan få....
Mvh Oliver
Om du byter både styrbox, immo-systemet och tändningslås med matchande nyckel(dvs nyckeln är kodad för den immon) så bör det fungera sen.

Om det är en GLT du har kan du inte ta någon box från tidigare modeller, då det är M4.4(som uteslutande har startspärr) i GLT 96+, medans det är M4.3 i äldre(samt något helt annat system i 92-93).
Är det en 10V med Fenix 5.4 så bör det väl gå att ta en box från en 94-95, men det är inget jag kan garantera...
Jo exakt men läste detta någonstans:
Efter många sök på bilskrotar så hittade jag en box som passade, men det gick inget vidare. bilen var lika död ändå. Det visade sej att styrboxen hade en rullande kod som skulle synkas
imot 6 andra immobilizer relän under instrumentpanelen.

Det gör mig lite orolig. :/
Ja exakt så jag tänkte.
Startspärren (En enhet väll?) , Tändningslås med tillhörande nyckel som matchar styrboxen. :)

Men någon skrev att den hade flera "enheter" som var tvugna att bytas. :)
Tack för din hjälp. :)

Finns det inget sätt man kan "avaktivera startspärren".
Detta lär ju endå gå på en del.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]