Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kolla blocket extra noga och dylika ställen. OPPS stod visst nämnt ovan redan :oops:
Hur ser de ut jag brukar kolla blocket rätt mycket för nöjes skull för jag har ju tid?.

Med vänlig hälsning GS.
Har på senare tid på Blocket sett annonser på original Volvofälgar med däck som verkar ha fotograferats i källare el liknande. Det är alltid samma säljare, en "Hafiz". Ska finnas i Sollentuna, Sthm. Känns väldigt konstigt då han haft flertalet annonser och jag får inte uppfattningen att det är ett företag bakom det namnet. Bifogar en bild på en annons... Alla däck har mer eller mindre varit i nyskick. Kanske legitimt eller inte, känns dock konstigt.

Kanske något att gå på för er där uppe i Sthlm-området?
Bilagor
image.png
image.png (1.54 MiB) Visad 542 gånger
Hafiz är ju muslimernas namn på en som memorerat koranen, så det kan inte vara han! För han kan väl inte missat texten om att skära händerna av tjuvar ? :D
Hbgpolisen skrev:Har på senare tid på Blocket sett annonser på original Volvofälgar med däck som verkar ha fotograferats i källare el liknande. Det är alltid samma säljare, en "Hafiz". Ska finnas i Sollentuna, Sthm. Känns väldigt konstigt då han haft flertalet annonser och jag får inte uppfattningen att det är ett företag bakom det namnet. Bifogar en bild på en annons... Alla däck har mer eller mindre varit i nyskick. Kanske legitimt eller inte, känns dock konstigt.

Kanske något att gå på för er där uppe i Sthlm-området?
Om man bara ska vara fördomsfull utan att ha några belägg, så bor han på en klassisk Sollentuna adress samt kör en 18 år gammal Nissan... Han har för tillfället 5st annonser med nästan nya uppsättningar originalfälgar till olika bilmärken...

.
Ringde på två annonser ang däck i vintras och dom var väldigt ihärdiga att affären skulle gå fort och göras ur bakluckan.
Problemet var att när jag dök upp så var det ju fel bultcirkel och inte alls till Volvo trots att dom "suttit på hans volvo".
Men betalt skulle dom ha och helst innan jag kikat på däcken.
KenZoo skrev:Kan man inte tipsa/anmäla blocket om de misstänkta annonserna??
Det kan man göra och då kanske de försvinner åtminstone för ett tag. Men jag misstänker att de snart skulle dyka upp igen i en eller annan form. Kanske bättre att tipsa polisen.
Det var sådana fälgar jag blev av med. Dock med andra däck. Men han kan ju ha bytt runt däck för att förvirra lite.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]