Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 800serien
Har alltid lyft i domkraftsfästena på både 850 och S/V70is med vanliga garagedomkrafter utan problem. Dom är ju gjorda för att lyftas i. Går skiten igenom är nog bilen en riktig skrothög.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Greated skrev:
Fritzell skrev:Dom där orginal lyftpunkterna lossnar och hele skiten viker sig gjorde det på min v70 iallafall och den såg betydligt bättre ut än din.
Lyft på subframe infästningen i chassis helt riskfritt och bakvagnsinfästningen dito eller dragkroksinfästningen. När jag byter däck ibak tar jag i mitten på ďragkrokslänken eller vad det kan kallas. Tjockt stålrör. Då får man bägge sidor på en gång.
Varför skulle den klara tryck uppåt sämre än nedåt???
Nu när allt kändes lugnt så kommer du in haha, hade tänkt hissa upp i domkraftsfästerna (bilden du såg var inte min, mina är hela och ser rostfria ut)
Men nu när du säger så blir man lite nojig igen.. Skulle vara vänligt om du kunde peka ut vart som man kan lyfta då alla dessa termer inte säger mig någonting, rätt okunnig ännu men försöker fixa saker själv.

Då fästerna är det enda som jag såg när jag kollade under bilen, har sett på vissa bilar finns det som en platta med 3 bultar som man kan lyfta i, men något sådant ser jag inte under bilen.
Den plattan du menar är nog där den bakre delen av subbframen är upphängd i. Inga problem att lyfta där och du hittar den strax bakom framhjulet :) kan kanske vara svårt att komma åt att lyfta där med en vanlig garage domkraft.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]