Derank skrev:Men vad fan, det står ju där, vad är det för jävla svar man får av dig varenda gång....källa på det, källa på det, det står ju för fan på Polestars hemsida:
Ta det lite lugnt. Momentum bad mig om en källa så jag levererade en. Bara för dig att göra detsamma om du blir ombedd. Inget konstigt med att be om en källa eller hur?
Sedan är informationen från Polestar i det här fallet lite motstridig. Tittar man på TS bil (D4 AWD -16) säger Polestars hemsida följande (min emfas):
"Upplev en ny nivå av körglädje och kontroll
När våra raceingenjörer optimerar en bil för banan fokuserar de på
hela bilen för att hitta optimal körbarhet för ett brett spektrum av situationer.
Samma ingenjörsfilosofi har nu förts över till vår Polestar Performance-optimering för standard Volvo-bilar, något som ger dig en bil med en ny nivå av körglädje samt kontroll.
Klicka på de
fem områdena nedan för att lära dig mer om 'when driving matters':"
https://www.polestar.com/se/product/v70 ... ic-2016-2/
Sedan saknas i det här fallet en lista över de fem områdena (gasrespons, växelhastighet. växelprecision och gear hold, växel- och motorrespons, och motorprestanda). Det är således uppenbarligen fel på Polestars hemsida för närvarande. Jag tolkade det som om att felet var att specen på de fem områdena fallit bort. Men det kan förstås istället vara så att felet är att de fem områdena aldrig borde ha nämnts överhuvudtaget i det här fallet eftersom Polestar inte optimerar lådan på bilar utan VEA-motor (Drive-E).
Derank skrev:Ser du att det står DRIVE-E!
Visst ser jag det. Texten du citerade visar att man på bilar med VEA-motor (Drive-E) även optimerar växellådan. Den visar däremot inte att man inte gör det på andra bilar. Sedan kan du förstås ändå ha rätt i att det är så det förhåller sig.