Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det var någon svinpäls som gjorde inbrott i vårt garage och snodde däck och fälg på fem bilar i natt däribland min. Sprillans nya sommarhjul. Dom hade dessutom pangat rutan och tagit sönder sidospegeln på min bil av någon anledning. Dock så gick inte larmet på bilen (VOC). Borde det inte ha gjort det när rutan slogs in?

(Alla bilar som vart av med hjulen var Volvos så det kanske är en liga på gång?)
Jo larmet borde ha gått när rutan krossades. Såvitt jag vet finns det glaskrossensor till larmet.

Satt det hjullås på de hjul tjuvarna snodde?
Japp. De låg fint på backen bredvid bilen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Slasse skrev:Japp. De låg fint på backen bredvid bilen.
Tråkigt att höra både att du fått hjulen stulna (och vissa grejer förstörda) och att hjullåsen inte förhindrade stölden. Misstänker tyvärr att det inte finns alltför många olika hjullåsnycklar och att tjuvarna vid det här laget har en ganska komplett uppsättning. Sedan kan man också undra varför Volvo inte har nivåsensor till larmet som standard och inte heller tillhandahåller det för enkel eftermontering som man gjorde på P2-modellerna. Man måste nu byta larmsirenenhet för att få nivåsensor om jag fattat saken rätt.
Så trist att man inte skall få ha sima grejer i fred

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Det verkar vara en liga som härjar på södra delen av Stockholm. Tre garage i området och totalt nästan tjugo bilar som blivit av med sina däck.

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]