- mån 04 apr 2016, 12:39
Driver support hjälper väl också till med att uppmärksamma när du kör lite för nära?
joel80 skrev:Jag brukar inte sålla så våldsamt.. brukar kunna ta med situationer där jag själv inte riktigt gör som man borde... Fast tycker inte det är i klass med vissa av de skitstövlar jag stöter på. :DTycker inte du kör aggressivt
Jag har förresten testat att ligga väldigt nära lastbilar.. eh.. i typ 80-90km/h. Bara under några mil, för jag ville se hur snålt det gick att köra. Det var med min V70 (D3 MY13) och jag kom ner till 0.3l/mil under de ca 3 mil jag klistrade mig fast. Inget att rekommendera och jag gissar att lastbilschaffisar kanske inte helt uppskattar det. :)
Jag har efter att jag skaffat kamera blivit sjukt mkt bättre på att hålla avstånd. Jag såg ju hur ofta jag tullade på mina egna regler och låg för nära bara för att jag tyckte att den framför körde för sakta. Nu är det väldigt sällan jag ligger riktigt idiotnära. Och oftast kommer jag på mig själv isåfall och backar. De gånger det har blivit är ofta där någon trycker sig in i det avstånd jag har tagit till den framför, och då har jag ibland inte backat utan den som bytt fil nära mig har fått tåla att jag ligger just så nära ett litet tag. Men det är ju inte bra det heller... jag åker ju på allt om det skulle hända nått, i allafall när det gått några sekunder och filbytet inte är helt nytt.