Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Om verkstaden kalvat till det så du har en felkod efter besöket o inte innan tror jag dom lurat dig på nåt sätt för att få in mera stålar,be polarn din med obd mätarn att släcka felkoden ,går det ej är det ju för faan misconduct..
av benka1
jag lämna in min t4 för några år sedan för jag hade en felkod som jag ej fatta,tyckte att det va värt 1200:-
För jag fatta inget av felkoden jag fick(låna en)men till saken jag drog ur kontakten till lmm kvällen före bara för att se om dom
kunde få fram den felkoden(jävlas) o mycket riktigt då jag hämta bilen 1200 spänn fattigare så sa dom att lmm va felande o jag
ifrågasatte det o sa att jag drog ur kabeln på kvällen före-killen rodnade o jag sa åt han skaffa ett annat jobb men sen va det en snubbe
här på forumet som hjälpte mig o min kärra går som en dröm efter det...
av benka1
Tyvärr är det så att dagens ungdom är jätte hip på datorer fast bara på bf3/4 eller dyligt borde ej arbeta med elektonik på bilar :D
Användarvisningsbild
av wilmathevolvo
Nu vet jag problemet.. Bakre lamdasonden :roll:
man ska kunna köpa dessa billigt via tysland. Någon som har en länk :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
wilmathevolvo skrev:Nu vet jag problemet.. Bakre lamdasonden :roll:
man ska kunna köpa dessa billigt via tysland. Någon som har en länk :P
Tänk på att du måste ha en sond som har samma nummer som sitter på din bil annars så kommer det inte att fungera. Enklaste är att knalla in till Volvo och be att få original numret till den bakresonden dom får upp det i VIDA när du har angett REG-numret så risken att få fel sond där är minimal och får du veta numret så kan du enkelt söka själv efter samma sond på nätet :)
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]