Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har vid upprepade tillfällen råkat ut för att spolningen och vindrutetorkarna samt strålkastartorkarna och -spolningen "låst sig" när jag använt dem. Alltså går spolning och torkarna på och fortsätter tills all spolarvätska tagit slut, då enbart torkarna fortsätter. :(
På min bil finns en funktion som ger extra lång spolning av vindrutan - jag vet inte om den har någon inverkan.
Hoppas att någon här på forumet känner igen problemet och har en lösning :) :-)-)
V40T03 skrev:Jag har vid upprepade tillfällen råkat ut för att spolningen och vindrutetorkarna samt strålkastartorkarna och -spolningen "låst sig" när jag använt dem. Alltså går spolning och torkarna på och fortsätter tills all spolarvätska tagit slut, då enbart torkarna fortsätter. :(
På min bil finns en funktion som ger extra lång spolning av vindrutan - jag vet inte om den har någon inverkan.
Hoppas att någon här på forumet känner igen problemet och har en lösning :) :-)-)
Fram med 5:56, tunnolja, spruta på kontakter(På/Av knappar) till torkarna, kan även vara ett relä.
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]