Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När ni räknar på et måste ni ha koll på fälgbredden också.
Jag är i exakt samma sits..
Sugen på 19", men tänkt mycket på 18" pga texten i instruktionsboken.
Jag har en 2014 utan sportpaket eller någon sänkning. Någon som har en bild hur det ser ut med 19" monterat på bil med standardchassi? Blir bilen tokhög och 18" med 40 profil ser bättre ut?
StefanN skrev:Som sagt blir ju höjden densamma med större fälgar. Här är min gamla med 19" och standardchassie.
Bild
Tänkte på illusionen av hög:-)
Men det ser inte alls dumt ut.. Riktigt snyggt. Är det original bor fälg med et55 på bilden?
Körde med Volvo 19" Bor med 235/40 på min V70II D5 med standardchassi, utan problem. Sen sänkte jag den genom att byta originalfjädrarna mot Lesjöfors sänkningsfjädrar (ca 30 mm) och det var fortfarande inga problem. Jag monterade aldrig några utslagsbegränsare och det tog aldrig i någonstans.

Bild

Bild
(Handlarens bilder efter att jag bytt in den mot min nuvarande XC90)
Gjorde en koll i bilens intsruktionsbok och däckdimensions tabellen igen. för min d5 manuel är det ingen "OK" bock under 19'' utan " - ". Däremot d5 automat har OK för 19'' (om den har sport eller r-design chassi som tidigare tagets upp).
Lite nyfiken varför Volvo gjort denna skillnaden.. Laddar jag dock ner webbversionen av manuelen är det där "OK" med 19'', men nu står dimension 235 istället för 245 som i min fysiska bok.
Tror nog jag vågar prova 19'', fälgarna jag hittat är et50, lite orolig dom kommer längre ut än på era bilder, men skillnaden är inte jättestor...

Har du möjlighet för live data: fuel rai[…]

Tack. Har inte förstått hur det kan s[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster[…]

Hello ! Dörrstängning (Låskista)V&[…]