Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Miiiii
Hej!
Jag undrar vad ni har för erfarenheter av fälgen Ocean Storm, om det är en okej fälg trots att det är en kopia eller är den inte alls bra? Märks det att den är falsk, går den lätt sönder? Vill veta allt! :)
Hiss eller diss för Ocean Storm? ;-//
Användarvisningsbild
av milktrucker
Man får vad man betalar för helt enkelt
lågprofil är extra utsatta för tjälhål och annat på vägen.

[youtube]g05gODNU04Q[/youtube]
av Lövet
Det rullar tusentals exemplar av den fälgen på vägarna. Skulle de gå sönder direkt hade det märkts på trådar på forumet. Det är möjligt att de håller något sämre än en originalfälg men för "vanlig" körning är det inget problem. Eller har du för vana att köra upp på en trottoarkant i full fart?
av Gabriel
Jag tror inte det är någon fara hållfasthetsmässigt, men däremot verkar inte ytbehandlingen hålla lika bra som original, speciellt inte vid vinterbruk.

Det som, enligt mig, talar mest emot dessa fälgar är att de är så vanliga, det har gått inflation i dem.
Senast redigerad av 1 Gabriel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tråkiga fälgar alldeles för vanliga. Kvalitetsmässigt har jag ingen erfarenhet av och har inte sett några skador på dom mer än kantstötta.
av Bewsfroe
Min uppfattning är att Ocean är bra. Kanske inte lika bra som original men absolut ingen skit.
Det va värre med mina "Grossen" som skulle va en kopia på Vossen och importerades och såldes av väldigt få ställen! Ocean finns ju överallt.
Hade dock satsat på Ocean Cruise, de är riktigt schyssta!
Användarvisningsbild
av ER
Håller med, hellre Cruise än Storm. Då visar man att man inte är en efterapare iaf. med billig kopia av originalet och hela nöjet är att inte ha samma fälg som 1000000 andra har oavsett 740/V70G/V70N/V70II osv..
Vintertid så duger ju Storm dock i hellackat utförande som slit och släng/"kyssa kant" fälgar.
Användarvisningsbild
av Perra83
Originalet är i de flesta fall snyggast. Har haft Ixion 18" som jag tyckte då var riktigt snygga på en Savile grå V60 R-Design.
Nu tycker jag att Ixion II är mycket snyggare. Allt beror på vilken bil hjulen ska sitta på. En snygg fälg gör inte en ful bil snygg! Det är skrämmande vad en del monterar på sina bilar ibland.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hehe älskar att vi tycker så olika :D Ocean Cruise ser ut som en "740 -raggarfälg", passar inte alls in i linjerna på en modern Volvo (Får väl byta adress nu efter detta uttalande) :wink: Ocean Storm är rätt vanlig, men det är väl för att den är så snygg och passar in i linjerna :P
Användarvisningsbild
av Derank
Tycker storm/Ixion är en klockren fälg till Volvo, Cruise såg bara tråkig ut, lika trist som Penta 100...nästan.
Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?

2020 XC60 T8 Polestar Engineered Är de[…]

Jag har försökt mig på en lagning […]

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]