barkis69 skrev:Denesfay skrev:Måste tillägga att mina BC dämpare och fjädrar är bland det bästa jag upplevt. Detta är coilovers men jag har jäkligt bra komfort kvar även fast bilen är precis så låg jag vill ha den (inte för låg). Därför att man kan skruva ned hela fjäderbenet utan att släppa eller spänna på fjäder som man måste göra på traditionella coilovers. Komforten är inte mycket hårdare än min original R-Design fjädring som jag hade innan. Nackdelen är att nivåregleringen bak försvinner.
Detta kit går alltså att justera i flera lägen.
1. fjädertryck.
2. höjd på hela "paketet".
3. 32 lägen på hårdhet/mjukhet i dämparen.
Rekommenderas.
Kör du på BR eller V1? Många verkar välja V1, vet ej varför när BR är en "vidareutvecklad och uppgraderad" version av V1 :???:
Går all justering du nämner, framför allt då "höjd på hela paketet", göras i efterhand, alltså när allt är monterat på bilen?
Jag kör också med V1. Jag minns inte varför jag valde just dessa. :|
Du kan justera höjden på "hela paketet" när det sitter monterat ja. Men du måste ju så klart hissa upp bilen. Sedan kommer du få fixera fjädern på sin rätta plats i tallriken fram när du justerat klart höjden. Det medföljer nycklar att justera med. Bak är det separerat fjäder och dämpare så där justerar du helt enkelt ned dämparen. Men du bör ju då tänka på att släppa efter på fjäder också så att det inte blir allt för stumt.
Sedan bör man ju även göra en hjulinställning på bilen när du är nöjd med resultatet.
Lägena för hårdhet på dämpare görs ifrån fjädertornet under huven fram. bak är det i ovankant av stötdämparna. Har du fåekrade fälgar så slipper du ta bort hjulen för detta.