- mån 04 apr 2016, 23:29
#1064372
Ping84 skrev:Jag bytte till nya NGK kablar o har kört i någon vecka nu utan problem. Samt provat att stanna i brant backe o kört iväg flera gånger utan problem.Hur stort motstånd är det i kablarna ungefär?
När jag tog ut tändkablarna såg jag nått svart smuts på tändspolesidan, så de var antagligen smuts eller tändkablarna det var fel på.
Tack för hjälpen Daydreamer (W)
Vet inte om det är placebo men det känns som den växlar mjukar nu också, precis när man släpper kopplingen alltså, mindre hackigt och mer jämn o smidig acceleration.
Har följdfrågor:
Tändkablarnas längd är dom enbart olika långa för att dom inte ska böjas eller ta i utrymmet? Eller har det nått med tändningen o göra? För det skiljer ju lite i motståndet märkte jag.
Bougiekablar är kvalitetsmärke? eller enbart rekommenderade för SAAB och Volvo?
Tycker det är konstigt att tändspolarna och tändstiftshålen inte är märkta med nr för att eliminera felkoppling.