Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
HVTH skrev:Herregud vad alla verkar gå i taket över detta! Om jag har fattat det rätt så skall en INSTRUMENTAL version av en av hennes låtar spelas som bakgrundsmusik i en reklam? Big fucking deal.. Om man skannar all reklammusik lär man hitta en och annan kompositör/artist som man inte delar åsikt med, värderar man deras produkt mindre då? Knappast.

Snacka om att göra en stor grej av ingenting.
Delvis håller jag med dig. Hade Volvo bara spelat musiken i sin reklam hade jag aldrig tänkt på det. Men när man går ut med en pressrelease och stolt presenterar att man använder Silvana Imams musik tycker jag saken blir lite annorlunda.

Nåja, man ska väl inte göra en höna av en fjäder.
Vad jag tycker om detta... Ja, det lämnar vi utanför diskussionen.
Någon ny Volvo blir det iallafall inte. ;)

Här har vi ett exempel på en riktig Volvo-reklam:

Inget jädra trams. Klämmig 80-talspop och ut och sladda, snurra runt och hoppa i snön bara! :P
volvo244gle skrev: ...

Här har vi ett exempel på en riktig Volvo-reklam:

Inget jädra trams. Klämmig 80-talspop och ut och sladda, snurra runt och hoppa i snön bara! :P
Tack för att du delade med dig volvo244gle, så ska det se ut! Inspirerande och som bonus går väl PK-feministerna i taket :lol:
Användarvisningsbild
av Derank
Herregud, ni gör ju en höna av en fjäder, det är väl bara bra att det fins alla varianter.

Men reklamen ovan var nice, bakhjulsdrivet som plöjer genom en halv meter snö, det där klarar väl ingen idag utan 4WD :P
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Var tid har sin reklam och sina bilar att sälja. Att sälja S90 med:
volvo244gle skrev:Klämmig 80-talspop och ut och sladda, snurra runt och hoppa i snön bara! :P
tror jag inte skulle bli så trovärdigt, utan mest udda! :D
av rid54
Gillar den reklamfilmen. Med tanke på dåtidens möjligheter till datoranimation (inte så stora) måste den ha gjorts med hjälp av duktiga förare, verklig miljö och bra bilar (och lite filmklippande). Det där med att RWD inte funkar i snö är lite överdrivet.
Jag gillar den inte riktigt. Den väcker funderingar kring vart 240:n tog vägen. :roll: Ändå så överlevde 240:n 740:n, i verkligheten. :wink:

Men man kanske ska fokusera på körglädjen i filmen istället. :D
Det går utför med volvo reklamen. Vad är det där för ruguggla knarkare? ser på rökt ut?.
Hip tjoppare fy fan bort med skiten en skam för volvo. Jag ska låta bli att nämna lill babs som lämplig kandidat den här gången :)
av KrilleW
gubbstrutt skrev:Det går utför med volvo reklamen. Vad är det där för ruguggla knarkare? ser på rökt ut?.
Hip tjoppare fy fan bort med skiten en skam för volvo. Jag ska låta bli att nämna lill babs som lämplig kandidat den här gången :)

Det var ju en snygg generalisering du bjuder på. Det enda som är skamligt i sammanhanget är hur trångsynt du är.
Jomen jag är trångsynt som ett myggarsle och snål elak grinig småsint långsint ingen humor alls bakåtsträvare intolerant självgod osv. You name it..
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]