Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Grattis [PARTY POPPER] till tillökningen, det andra får du försöka kopplabort... Men visst det är förjävlig att man inte kan få ha sina grejer i fred...
av mattish
oldtimersmc skrev:
prahna skrev:Kollade upp ok och den kostade 69kr/mån inte så bra villkor heller
Kolla en gång till...

Precis, läs lite mer.. Det är ju ganska snabbt den försäkringen lönar sig. Har den på båda bilarna och båda är offer för stenskott på rutan som spräckt den i år..
Dvs. att jag byter rutorna och betalar 0 kr i självrisk. 69x2 kr/mån snabbt insparat.

Den ena bilen blev ståendes på verkstad i drygt över en månad. Hyrbil 75% eller dygnsersättning 150kr. Jag kunde låna annan bil så jag valde dygnsersättning, 150kr dygnet.

De hjälper till vid nyckelförlust, uppsåtlig skadegörelse, djurkollision, punktering, feltankning, stöld, räddningsskada, drulle insida m.fl saker. 13 punkter är det iaf.
av oldtimersmc
Kan bara instämma pajjade rutor borttappad nyckel motorhaveri krock men räv (kostade multum att fixa) allt täcks...
Ps "nycklad" bil är så nära dödsstraff som man kan komma
av Persvante
least skrev:Hur länge "täcker" OKQ8 bilen vad gäller mil/ålder?
Mil/ålder på bilen har ingen inverkan, bara premien är betald.
Bytte en ruta förra året, och nu är det snart dags igen.

Du kan ha vilken försäkring som helst, jag har Volvia.
av mattish
Backupförsäkringen är en tilläggsförsäkring hos Folksam och de täcker självriskerna (alt. engångbelopp om man inte har helförsäkring) i den ordinarie försäkringen.
Jag har haft den på en bil från 1989 för några år sedan..
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]