Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Jag vet inte vilket clips det är du menar :???:
Clipset som sitter horisontalt här, bra precis i mitten av backarna; http://i59.tinypic.com/mcg2m1.jpg (inte min bild).

Jodå, jag släppte på spänningen vid spaken också, pillade med mejsel på skruven genom det lilla hålet på skivan så backarna åkte in så långt det gick - hjälpte inte ett skit. Rostkanten var för hög helt enkelt :roll:

Fila ner beläggen har ju då den nackdel att man slipar bort slipytan som är på backarna, som är till för att slita in backarna mot skivan. Jag tror jag provar köra fram och tillbaka på gården några gånger och se om det släpper något...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok den clipset jag tror inte att det är någon fara utan den.

Ja just det då försviner ju slipytan som är på beläggen :|
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Så... sprintarna fick jag bort utan större bekymmer, räckte med att kapa av dom och bryta bort beläggen så gick det knacka ur dom sen.... Men där slutade väl det possetiva... Oket är precis som vänster fram var, dvs kolvarna rör sig 1micrometer, varken mer eller mindre... Med andra ord, jag behöver nya ok -.-......... Jag förmodar att det är samma fel på höger ok's innersta kolv, eftersom det ligger emot där.

Handbromsen vill inte heller på vänster bak... Går att få den att ta både framåt och bakåt, men då smäller den 1 gång per rotation av hjulet... Vet inte om det är pga. clippet eller om något lossnat(kunde inte se något iaf..). Nåja, det är ett mindre problem just nu...
Såg f.ö. att dom där clipsen medföljer monteringssatsen för handbromsbackarna(http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000024979/ ), så får jaga rätt i en sån...

Lär väl även skaffa en koningssats, för bromsrören lär väl inte lossna frivilligt från oken förmodar jag..
Någon som vet vad det är för dimension på nipplarna förresten?

Ugh, just nu känner man för att knögla ihop bilskrället och kasta den i en container någonstans... (S)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Näe, inte med den utrustning jag har iaf. Rör sig inte ens mer än 1micrometer när man ställer sig på bromsen, så kan inte ens få ut kolvarna :roll:
Dessutom såg jag att damaskerna var skadade på det oket, så det har väl rostat fast riktigt ordentligt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag sköt ut kolvarna med hjälp av tryckluft blev en jäkla smäll :lol: men då var ju oket löst ifrån bilen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Var till biltema idag och handlade lite skrot.
Bild

Som ses på bilden, köpte ok, handbromsbackar+monteringssats, koningsverktyg, nipplar, bromsvätska och passade på att köpa nya stift. Gud vet hur gamla dom nuvarande är :P

... Den uppmärksamme ser dock att det bara är ett ok på bilden... Den ännu mer uppmärksamme ser att det är ett höger ok. Givetvis hade dom slut på vänster - det som är totalt skrot på min bil.... Ugh... så fick bli en online beställning av vänster ok, och vänta ännu längre innan jag kan få bilen körduglig... fml
Nåja, jag kan ju iaf göra klart det mesta, så det bara är att smacka på oket och lufta skiten när oket väl behagar komma.. Eller ja, banka dit några hjul på bilen först kan ju vara en idé också.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 54

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]