Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chopchop
följde de instruktionerna som följde med dvs tog endast bort en kabel från andra sidan som kopplades ihop med givaren .har du gjort detta ingrepp själv eller mer vetskap ? isåfall tar jag gärna emot tips har lite lite info på hur den här saken funkar till 100% följde beskrivningen och bilen funkar igen var det viktigaste men att få lampan att slockna skulle ju vara ett stort plus . så all info mottages gärna . :D :D
av SubMarine
Tyvärr svårt att säga mer exakt vad som är fel utan en specifik volvofelkod. Har inte gjort operationen själv, men jag kan inte tänka mig att det är normalt att man får felkoder när man bytt givaren. Gissningsvis leder felkoden till att du får viss prestandaförsämring som t.ex. sämre gasrespons eller liknande. Exakt felkodsnummer ger mer info.
av chopchop
tja får se vad som händer på besiktningen och bilen funkar minst lika bra som innan felet.Felkoden uppstår antagligen då du byter ena sidan och i princip kopplar ut andra sidan så bilen får en felkod men om jag förstår rätt så kopplar du ur backupsystemet dvs givare nummer 2
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gasspjället skickar och tar emot två identiska signaler enda skillnaden är att den ena är analog och den andra är digital jag antar att en av dom ska backa upp den andra signalen om den uteblir.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Analog signal och digital signal är långt ifrån "identiska" :roll: 2 totalt olika typer av signaler :P
Det var inte så jag menade och jag vet att dom skiljer det jag menade var att dom skickar samma värde/data dvs spjällpositionen gaspedalläge.
av chopchop
varit ute och testat igen bilen stod ex antal minuter på tomgång medans jag gjorde annat (använde den som strömkälla)
gick in i bilen och nu lyser inga varningslampor tog en sväng och nu lyser inget så tog la en stund för systemet att anpassa sig men tja ska ju vara två signaler och det man gör med denna repsats är ju att man ersätter båda med en enda .

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]