- lör 02 apr 2016, 15:10
Tidigare ägare har monterat ett Ferrita halvsats på bilen. Det ger förutom tacksam hållbarhet tyvärr ett ljud som jag börjar tycka är lite påfrestande. Jag vågar nästan inte starta bilen i villakvarteret efter kl 20 och det blir ett dovt muller i kupén även vid jämn motorvägsfart som jag tror inte upplevs med ett originalsystem.
Jag vet att många lägger tid och resurser för att få ett fränare ljud men jag vill helst vara så "original" som möjligt. Verka men inte synas så att säga.
Min tanke är därför att det kanske går att låta montera en extra ljuddämpare mitt på nånstans för att ta bort den extra ljudvolymen. Idén med rostfritt slutsystem är ju mycket god och jag vill helst inte lägga för mycket pengar för att byta ut allt i "onödan".
- Vad säger experterna, är det möjligt att lägga till en ytterligare ljuddämpare?
- Var monteras den i så fall?
- Är det nåt man ska tänka på eller kan man gå till första bästa avgasfirma och de löser saken för mig?
- Vad vore ett rimligt pris, mellan tumme och pekfinger? Det är väl förutom materialet även lite svetsningsarbete som behövs gissar jag?
- Nån som ni kan rekommendera att göra jobbet i Göteborgs-området?
Det är bil i sign. det gäller.
Jag vet att många lägger tid och resurser för att få ett fränare ljud men jag vill helst vara så "original" som möjligt. Verka men inte synas så att säga.
Min tanke är därför att det kanske går att låta montera en extra ljuddämpare mitt på nånstans för att ta bort den extra ljudvolymen. Idén med rostfritt slutsystem är ju mycket god och jag vill helst inte lägga för mycket pengar för att byta ut allt i "onödan".
- Vad säger experterna, är det möjligt att lägga till en ytterligare ljuddämpare?
- Var monteras den i så fall?
- Är det nåt man ska tänka på eller kan man gå till första bästa avgasfirma och de löser saken för mig?
- Vad vore ett rimligt pris, mellan tumme och pekfinger? Det är väl förutom materialet även lite svetsningsarbete som behövs gissar jag?
- Nån som ni kan rekommendera att göra jobbet i Göteborgs-området?
Det är bil i sign. det gäller.
Kör: V70 T6 AWD MY08 - Passion red - Four-C, CWAB, prog. servo, Premium sound, RTI, vent. säten, taklucka etc.
- By KLM77