- lör 02 apr 2016, 00:32
Ah ok :)
Jaja, provade hammra lite på pinnen efter ett dygns rostlösningstid.... Rörde sig inte en millimeter..
Så började med att kapa av pinnen i varje ända så jag kunde få ur beläggen, sen borrade jag den lilla delen av pinnen, som sitter ytterst, och den lossna tämligen omgående då.............. Den andra delen dock.............. Kan ju säga att inget rostlösningsmedel i världen hade fått den att röra på sig :roll:
4 avbrutna borrar senare lyckades jag iaf komma igenom skiten, men inte f-n släppte den för det... Slutade med att jag bokstavligen fick fräsa(med fräsborr!) ur alla rester från hålet... ugh...
Nåja, nu är iaf höger sida klar, hoppas jag kan ha lite bättre tur med vänster sida :roll:
Btw... Är det normalt att nya klossar ligger ann så pass att man inte kan snurra på skivan? Hade rätt stora problem att få in beläggen, trots att kolvarna var i botten... Nu är det ju iofs ny skiva också, som säkert är nån mm tjockare än den gamla, så kanske är därför det var så besvärligt att få in beläggen...