Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Hej på er alihoppa !

Jag har en S60T5 med HU803 Stereon, dolby knappen samt byta låt knappen har blivit tröga som fasken , trycker man så funkar det men käns litte B, nån som varit med om liknande i sin bil ?, funderar på att plocka ner enheten o kika , kan inte skada att försöka mecka litte.
av CANBus
det sitter gummi knappar som löper an mot kretskortet, dom är rätt dassiga och pajar lätt.
har bytt gummiknappar på ett antal HU.-603/803, dock går gummiknapparna inte att köpa för privatpersoner..dom får jag genom jobbet på Megalans.
Användarvisningsbild
av samcan
CANBus skrev:det sitter gummi knappar som löper an mot kretskortet, dom är rätt dassiga och pajar lätt.
har bytt gummiknappar på ett antal HU.-603/803, dock går gummiknapparna inte att köpa för privatpersoner..dom får jag genom jobbet på Megalans.

fins det någon chans att jag kan komma över några av dessa, du kanske har ett lager hemma :), går det att fixxa till dom gammla på nått sätt , eller använda sig av någon annan gummibricka tro?

aw maan ,aw maan , vill inte köppa en ny enhet hehe, så jäkla iriterande problem bara !!
av CANBus
Dom kan om du har tur lagt sig fel i banan, men då ska man ha tur, då kan man peta tillbaka dem igen, om man skruvar isär stereon, men det är otroligt ovanligt.
Nej jag har inga gummiknappar lösa, däremot lösa stereofrontar till HU-803, men det är du nog inte villig att betala för dessvärre.
jag har inte sett någon annan gummiknapp som skulle kunna funka, men är man händig kan man nog lösa det med nån egen gummiknapp man klippt till eller snott från nån fjärris..
Användarvisningsbild
av samcan
CANBus skrev:Dom kan om du har tur lagt sig fel i banan, men då ska man ha tur, då kan man peta tillbaka dem igen, om man skruvar isär stereon, men det är otroligt ovanligt.
Nej jag har inga gummiknappar lösa, däremot lösa stereofrontar till HU-803, men det är du nog inte villig att betala för dessvärre.
jag har inte sett någon annan gummiknapp som skulle kunna funka, men är man händig kan man nog lösa det med nån egen gummiknapp man klippt till eller snott från nån fjärris..

ska plocka isär stereon o kika, bäst så. är frånten förskräckligt dyra?`tänkte bara ifall jag inte komme rpå nån lösning så måste jag slå till, slåänge de inte är servicepriser .. hehe :>
av CANBus
lika med frontar, går heller inte att köpa löst, utan dessa har jag plockat bort från maskiner som slutat fungera på annat vis,tex att växlaren gått paj eller cd läsaren.

Så bra att det löste sig :-) Ibland f&[…]

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]