Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
V9097 skrev:
Mackan_GBG skrev:Framförallt får du ett underbart motorljud. Nya motorn låter underbart.
Ser fram emot att få höra motorn yla upp mot maxvarvet på 7000rpm :-O)

Bromsarna verkar ju vara rejäla doningar också :-)-)
Japp med ett riktigt 3" avgassystem 8)
V60 passar oss bra så varför inte. Ett par hundra tusen i mellan när ja byter in D5an kan jag leva med.
Användarvisningsbild
av MartinS
Kul! Priserna är väl i princip samma som tidigare eller?

/Martin
Användarvisningsbild
av V9097
Nu när tankarna har mognat lite måste jag säga att den förra årsmodellen med sexan är den jag kommer tråna efter som klassiker om ett antal år. Den nya är bevisligen snabbare, och 8-stegaren är givetvis att föredra mot den gamla 6-stegade automaten. Men ändå, sista Volvon med sexa kommer vara något alldeles speciellt att samla på. :-)-)
En V60 Polestar och en 850 T-Gul bredvid en PV Sport -66 och en S90 Executive -98.... drömma går ju bra. En 164 på det kanske ;-)

Jag är lite besviken på att vridmomentet är lägre (470 mot 500) och jag tycker fälgarna på MY16 är snyggare. Det hade också varit trevlig med någon mer kulör, kanske Bursting Blue eller Electric silver.

Kul hursomhelst att det kom en ny Polestar, det var faktiskt en överraskning för mig. Jag trodde det skulle dröja till nästa generation S60 innan vi fick se en riktigt potent Volvo igen.
av Schmoyoho
"Polestar has taken an original V60 and S60 and added a bigger turbo, a supercharger, new conrods, new camshafts, a larger air intake and a higher capacity fuel pump to augment the engine, and matched it with a BorgWarner four-wheel drive system and the new Polestar-optimised eight-speed Geartronic automatic gearbox."

Är det slut med haldex nu alltså?
mikebike skrev:Klent. Vad hände med 450-hästaren?
Var inte det också en 4-cyl? Vad hände med 500-hästaren, 6-cyl? Första polestar-konceptbilen?
av pt96hni
V9097 skrev: Det hade också varit trevlig med någon mer kulör, kanske Bursting Blue eller Electric silver.
Den kommer i färgerna:

Rebel blue
Onyx black
Bright silver
Ice white

/Håkan
av HVTH
Schmoyoho skrev: Är det slut med haldex nu alltså?
Haldex köptes upp av BorgWarner och är omdöpt därefter. Samma teknik dock.
av mikebike
Schmoyoho skrev:"Polestar has taken an original V60 and S60 and added a bigger turbo, a supercharger, new conrods, new camshafts, a larger air intake and a higher capacity fuel pump to augment the engine, and matched it with a BorgWarner four-wheel drive system and the new Polestar-optimised eight-speed Geartronic automatic gearbox."

Är det slut med haldex nu alltså?
mikebike skrev:Klent. Vad hände med 450-hästaren?
Var inte det också en 4-cyl? Vad hände med 500-hästaren, 6-cyl? Första polestar-konceptbilen?
Ja, 450-hästaren var "samma" motor. Gamla 3-liters sexan har onekligen rätt dålig litereffekt i produktionsbilarna.

Fortfarande ingen manuell låda....

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]