- tor 31 mar 2016, 16:23
#1063040
Ska byta lager höger fram, brötar ordentligt i hastighet över 50km och glappar ett par mm i yttre däckkant
Frågan är behöver man verkligen lossa spindeln från länkarmen och dra ur drivaxeln och bara trä det nya rakt på splinesen? Alltså plocka lagret rakt ut och slippa detta moment?
Har ej bytt denna typ av lager tidigare.
Sen är frågan kring metall lim på splinesen, som t.om skf rekommenderar. Vad är era åsikter kring det?
Spontant lär jag nog inte lägga på det med tanke på problemen med att få isär det nästa gång...
Frågan är behöver man verkligen lossa spindeln från länkarmen och dra ur drivaxeln och bara trä det nya rakt på splinesen? Alltså plocka lagret rakt ut och slippa detta moment?
Har ej bytt denna typ av lager tidigare.
Sen är frågan kring metall lim på splinesen, som t.om skf rekommenderar. Vad är era åsikter kring det?
Spontant lär jag nog inte lägga på det med tanke på problemen med att få isär det nästa gång...