Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag köpte en 945 ltt -96 nyligen. Den dör när man gasar på, man behöver inte gasa så mycket. Upptäckte idag att slangen som går in i turbon drar ihop sig, vad beror det på?

Mvh Tom
White skrev:Väldigt vanligt fenomen detta. Slangen är helt enkelt för mjuk. do88 har armerad slang för ändamålet, kör själv med sådan.
Ok, vad bra jag får införskaffa en sådan. Tack så mycket. Bild
Nu har jag fått mer problem, jag var ute och körde med bilen och skulle se vad den laddade exakt. Så jag körde på 3:an och varvade ca 2500-3000 rpm under en ca 10 sek och sedan la i 4:an och då slutade turbon ladda helt, bilen gick och köra men när turbon skulle börja ladda så hände ingenting. Upplevde att laddtrycksmätaren visade mer vakuum än vanligt. När jag sedan kunde stanna och öppna huven så märkte jag att slangen mellan lmm och turbon drog ihop sig som tidigare, men även båda slangarna som går in/ut ur ic:n. Vad beror detta på? Är det ic:n som gett upp? Skjutit någon slang? Jag ska kolla lite mer noggrant idag, men tänkte få tips i vilken ända man ska börja.

Mvh Tom
av NilsO
Har du kollat luftfiltret och intaget till luftfiltret? Årsmodell -96 tror jag brukar ha den där tvivelaktiga konstruktionen där luften tas in bakom framskärmen. Det verkar gärna samlas skräp där.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]