Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Tobzter
Listerna på dörrarna sitter med dubbelhäftande tejp..dom nedre dörrlisterna sitter med torx innefrån och clips..front listerna är bara dra bort från kofångaren lika så bak...men nedre delarna på kofångarna går tyvärr inte att bort ..eller allt går ju men dom är inte gjorda för det :-) så då får du lämna in hela kofångarna,trösklarna sitter med plastnitar typ å någon popnit i hjulhusen..men allt annat är lätt å tabort
av umekille
Senaste nr av Klassiker har en kille renoverat en Ritmo
han har testat olika oljor på plasten och kommit fram till
olika resultat...varav ett är snarlikt orginal...
plasten torkar ut av solens ljus därav dem tappar sin
färg.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
volvov702002 skrev:
Sunschreem skrev:Har haft samma bekymmer på mina stänklappar på min v70 -99, Nu när jag byte bil så lackade jag alla fyra stänkskydden, först yes diskmedel o gno rent, slipa lätt. plastprimer och sedan mattsvart. Nu ser dom konstant nya o fräscha ut o behöver inte bry mig. Lackade endast utsidan för övrigt. Insidan håller inte så länge :P

du har fördelen med att ha det hellackerat i övrigt, tyvärr så har jag en 02a och har ej sidolister , trösklar och listorna på stötfångarn lackerade. Dumt av volvo inte göra det från början , allt för framtida små förändringar av bilmodellerna. Samma sak med min 850 -95, medan x70 blev hellackerad.

Skulle gärna lacka, dock vet jag inte hur mycket av listerna går att ta loss för inlämning för lackering.
Leta upp en bild o ringa in dom delarna i paint med rött som du vill ta bort så blir det genast enklare o svara :)
av Tobbe1977a
Concept Vista funkar hur bra som helst. Finns annars ett medel som heter Ultima Tire & Trim Guard +. Länkar till en liten video som du kan se hur resultatet blir på matta plastdetaljer.
av Evolved
Tobbe1977a skrev:Concept Vista funkar hur bra som helst. Finns annars ett medel som heter Ultima Tire & Trim Guard +. Länkar till en liten video som du kan se hur resultatet blir på matta plastdetaljer.
Finns det något motsvarande på t ex biltema?
av vanten06
Googla Carpro Dlux. Bästa medlet till Volvo plast. Hållbarhet typ 2år.
Dyr men går åt lite och håller länge. Bra till xc70 med mycket plast.
Däck till Volvo 245 GLT

Fälgar och däck passar utan problem, got[…]

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på en[…]

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju tyck[…]

Volvo reservdelsnr: 32288517 Pris på Bilia: […]