Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
greeeken skrev:
grammse skrev:Jag har aldrig haft volvo tidigare och har ej gillat de men råka bli ägare till en v70 2,5t-99 och har ej ångrat mig en minut :) .
min bror köpte i samma veva en sabb 9-3 ss 03 tror jag??
han har fått bytt på garanti som tur är. backspeglar, dörrhandtag(lacksläpp) säkerhetsbälten, instrumentpanel(flagar) och något mer som jag ej minns. och häromdagen gick generatorn sönder( bilen har gått 6997mil) så det gick på vagnskada på försäkringen annars hade det kostat mellan 4-6000 kr beroende på orginal eller pirat generator.
Visst kan man ha otur med att få en "måndags bil" men de jag känner som åker saab 9-3/9-5 har haft något strul med de!
Så köp en Volvo :P OPEL/ SAAB rostar ju som vi alla vet :wink:
Volvo rostar oxå.
Vi har 5 s60 i företaget o alla har haft sina problem.
Min egna har haft massa strul.
Hur man än gör så är det en smaksak.När han provkört vet han vilken han vill ha.
De klart vi här på volvo forumet ska säga KÖP VOLVO :D
När jag syfta på rost mena jag bakluckan på 9-5 de rostar fast man sköter bilen. men det känner vell alla till :oops:
Men hur kan du åka runt med en massa bmw saker på en VOLVO?? :wink:

Visst är det en smaksak men volvo är ju "store bror" :wink:
av stukastini
Medans jag ändå får så bra svar från massa Volvo freaks kan jag ju passa på att fråga vad som är skillnaden på T5 och T5R? Större turbo? M.m.
Användarvisningsbild
av greeeken
grammse skrev:
greeeken skrev:
grammse skrev:Jag har aldrig haft volvo tidigare och har ej gillat de men råka bli ägare till en v70 2,5t-99 och har ej ångrat mig en minut :) .
min bror köpte i samma veva en sabb 9-3 ss 03 tror jag??
han har fått bytt på garanti som tur är. backspeglar, dörrhandtag(lacksläpp) säkerhetsbälten, instrumentpanel(flagar) och något mer som jag ej minns. och häromdagen gick generatorn sönder( bilen har gått 6997mil) så det gick på vagnskada på försäkringen annars hade det kostat mellan 4-6000 kr beroende på orginal eller pirat generator.
Visst kan man ha otur med att få en "måndags bil" men de jag känner som åker saab 9-3/9-5 har haft något strul med de!
Så köp en Volvo :P OPEL/ SAAB rostar ju som vi alla vet :wink:
Volvo rostar oxå.
Vi har 5 s60 i företaget o alla har haft sina problem.
Min egna har haft massa strul.
Hur man än gör så är det en smaksak.När han provkört vet han vilken han vill ha.
De klart vi här på volvo forumet ska säga KÖP VOLVO :D
När jag syfta på rost mena jag bakluckan på 9-5 de rostar fast man sköter bilen. men det känner vell alla till :oops:
Men hur kan du åka runt med en massa bmw saker på en VOLVO?? :wink:

Visst är det en smaksak men volvo är ju "store bror" :wink:
För att ja tycker det sitter fint på bilen.
Finare speglar än orginalen som ser ut som enorma elefant öron. o finare vinge än vad volvo erbjuder.
Så du menar att de ä mkt rost på saab?
Hm ja volvo har sina problem.
Kassa hjullager, kassa styrleder styrväxlar gasspjäll, är det värt att fortsätta? :wink:
Alla bilar har sina problem.
av stukastini
Och så har de väll inte talats så mycket om AWD, några andra problem med dom? AWD drar ju i egel mer soppa iaf, och är lite andra kostnader när man lagar. Nå stora fel?
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag är ledsen om jag har klampat någon på tårna :oops: men jag trodde detta var ett VOLVO forum. 8)

SAAB eller VOLVO??? ja den tvisten kommer aldrig sluta...... Så köp den bil du trivs bäst med. Du kan ju alltid byta om du ångrara dig :wink:
av stukastini
grammse skrev:Jag är ledsen om jag har klampat någon på tårna :oops: men jag trodde detta var ett VOLVO forum. 8)

SAAB eller VOLVO??? ja den tvisten kommer aldrig sluta...... Så köp den bil du trivs bäst med. Du kan ju alltid byta om du ångrara dig :wink:
Nej då vi har alla stålhätta :P . Nej tvisten kommer nog alltid hålla på, själv har jag inte ägt någon av dom. Vill bara ha information, kunna jämföra lite. Men det lutar faktiskt åt en V70 T5. Skriver väll här vad det blev för nått sen :D
Användarvisningsbild
av Nexus
stukastini skrev:
grammse skrev:Jag är ledsen om jag har klampat någon på tårna :oops: men jag trodde detta var ett VOLVO forum. 8)

Nej då vi har alla stålhätta :P . Nej tvisten kommer nog alltid hålla på, själv har jag inte ägt någon av dom. Vill bara ha information, kunna jämföra lite. Men det lutar faktiskt åt en V70 T5. Skriver väll här vad det blev för nått sen :D
Köper du en SAAB behöver du ej nämna det här :wink: :wink: :lol:
men kika runt ordenkligt det finns många att välja på och i varierande skick. Lycka till :)
av stukastini
grammse skrev:
stukastini skrev:

men kika runt ordenkligt det finns många att välja på och i varierande skick. Lycka till :)
Hehe, då blir det många :evil: blickar på mig. Men jag är så sjukt insöad på Svart, Zilver kan gå det med. Röd,Blå,Vit bil går bort totalt både på 9-5 och v70, så jag begränsar utbudet för mig själv ganska bra hehe :roll:

Men nått skall säkert gå att hitta.
av Kena
Kan bara konstatera att det finns kvalitetsbrister även på Volvo, men det är lättare att byta styrleder eller vad det nu må vara än att återskapa nått som är sönderrostat.
Användarvisningsbild
av greeeken
stukastini skrev:
grammse skrev:
stukastini skrev: Nej då vi har alla stålhätta :P . Nej tvisten kommer nog alltid hålla på, själv har jag inte ägt någon av dom. Vill bara ha information, kunna jämföra lite. Men det lutar faktiskt åt en V70 T5. Skriver väll här vad det blev för nått sen :D
Hehe, då blir det många :evil: blickar på mig. Men jag är så sjukt insöad på Svart, Zilver kan gå det med. Röd,Blå,Vit bil går bort totalt både på 9-5 och v70, så jag begränsar utbudet för mig själv ganska bra hehe :roll:

Men nått skall säkert gå att hitta.
De klart du ska ju leta efter exakt rätt bil
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]