Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malte2009
Hallå alla!
Jag har en xc60 2011 och fick idag meddelande i display att mitt Volvo on call abonnemang snart går ut!
jag ringde till Volvo och frågade och dom svarade att man skulle få ytterligare ett gratis år till 2017!
Undrar om det är någon annan som hört liknande?
Användarvisningsbild
av leiwi
malte2009 skrev:Hallå alla!
Jag har en xc60 2011 och fick idag meddelande i display att mitt Volvo on call abonnemang snart går ut!
jag ringde till Volvo och frågade och dom svarade att man skulle få ytterligare ett gratis år till 2017!
Undrar om det är någon annan som hört liknande?

Låter ju bra att dom skäms , det är ju inget premium system med tanke på alla fel och brister systemet har så är det ju helt ok att bjuda på abb
Användarvisningsbild
av Perra83
Fick ett år extra i gamla bilen så det kan dom få bjucka på ett tag till efter alla småstörningar som varit.
Användarvisningsbild
av MartinS
Droopy skrev:VOC lär gå i graven igen och ersättas med något nytt, annat vore konstigt.
Det tror jag dröjer.. Är det något som kollegor och bekanta saknar när de byter märke från volvo så är det voc, det är omåttligt populärt i min bekantskapskrets.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle också sakna det väldigt! Man använder det ju väldigt ofta.. Och nog för att det strulat nån gång... Men oftast funkar det fint.

Jag fick också förlängt ett år med förra bilen.
av andersuw
Droopy skrev:VOC lär gå i graven igen och ersättas med något nytt, annat vore konstigt.
VoC har aldrig gått i graven. Systemet, som är ca 15 år gammalt vid det här laget, har istället gradvis byggts ut till att omfatta fler och bättre tjänster än dem som fanns där från början. Det finns i dagsläget förstås inte minsta anledning för Volvo att lägga ned systemet och ersätta det med någonting annat. Namnet är väl inarbetat och många väljer idag (i motsats till tidigare) att lägga till VoC vid bilköpet. Populariteten har med all säkerhet stigit markant de senaste åren.

Sedan är det förstås tänkbart att Volvo i framtiden väljer delvis andra tekniska lösningar än dem man har just nu utan att för den skull låta de befintliga delarna gå i graven. Det VoC-system som sitter i min V70 -02 fungerar mig veterligen fortfarande som det skall trots att Volvo från början inte utlovade en drifttid på mer än 10 år. Nu i vår är det troligen dags att byta reservbatteriet för andra gången.

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]