Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
Gjorde det till kampanjpris 6900 kr ska tilläggas... men det är ändå rätt mycket pengar för lite mjukvara...
av Verdi
Gabriel skrev:Ger väl bara 20Nm, är det ens värt kostnaden?
Visst, det verkar ju ge en del effekt i de högre varvtalsregistret, men dessa motorer trivs ju väldigt bra under 2000rpm, det är där man(jag) vill ha ett tillskott.
Nej, 95% av tiden kommer du inte känna någon som helst skillnad. Det är vid fullgas-accelerationer som det kommer märkas. Omkörningar, motorvägspåfarter o dyl.

Hade jag haft bilen privat hade jag nog tvekat. Så stor skillnad lär det inte bli.
av Paran73
Jag var inne på Volvo idag och säljaren sa att d4 awd kommer att få 220hk och 440 nm.
Precis samma som d5 awd :)
Han kunde inte svara på när bara :cry:
Hade varit perfekt om jag kunde optimera nu när jag ska hämta ut bilen.
Användarvisningsbild
av palmqvist
keroan skrev:Jag såg också att det släppts till V70 awd D4 nu. Då är det bara en tidsfråga innan det kommer till XC70 :D
Äööö jag har haft polestar sedan augusti 15 till min V70 D4 AWD så det har funnits länge
Användarvisningsbild
av keroan
palmqvist skrev:
keroan skrev:Jag såg också att det släppts till V70 awd D4 nu. Då är det bara en tidsfråga innan det kommer till XC70 :D
Äööö jag har haft polestar sedan augusti 15 till min V70 D4 AWD så det har funnits länge
Ok visste inte det. Till XC70 har det iaf inte funnits.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]